شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت‌الله نوری

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که غرب هیچ‌گاه حسن نیت نداشته‌ وائتلاف علیه داعش نقشه و توطئه‌ای بیش نیست.گفتند: باید در برابر جریان هایی که با تحریک عناوینی چون شیعه و سنی و عرب وعجم اختلافات ایجاد می کنند ایستاد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، این مرجع تقلید عصر امروز در دیدار رئیس مجلس اعلای  عراق که در دفتر معظم له در قم برگزارشد اظهارداشتند: بخشی از مبانی فکری اسلام  در راستای بیداری و هوشیاری نسبت به جریان هایی که در عالم اسلام است می باشد، این حوادث و فتنه ها درس بزرگی است که باید نسبت به آن آماده و هوشیار باشیم.

ایشان افزودند: اسلام وحدت را به همه گروه ها و جریان ها سفارش می کند، قطعا با وحدت می توان بر مشکلات پیروز شد.

معظم له  با بیان این که غرب هیچ‌گاه حسن نیت نداشته و ائتلاف آنها علیه داعش نقشه و توطئه‌ای بیش نیست.ادامه دادند: باید در برابر جریان هایی که  به شدت در منطقه وسعت پیدا کرده و  با تحریک عناوینی چون شیعه و سنی و عرب وعجم اختلافات ایجاد می کنند  ایستاد.

ایشان افزودند: حکومت های آل سعود وقطر با پول های خود به اختلافات دامن می زنند و دشمن را علیه شیعه تقویت می کنند و موجب عملی شدن نقشه های آنان می شوند.

حضرت آیت الله نوری همدانی  با بیان این که دشمن امروز با تمام قدرت به میدان آمده است گفتند: وظیفه مسلمانان در مقابل دشمن بسیار سنگین است و از جمله این وظایف، بیداری، هوشیاری و اتحاد است.

ایشان با اشاره به فتوای جهادی آیت الله العظمی سیستانی  افزودند: مرجعیت عراق توانست بین مردم و مذاهب مختلف وحدت ایجاد کند و پیروی کردن مردم از علما ومراجع می تواند نقشه دشمن را در همه زمینه ها خنثی کند.

این مرجع تقلید بیان داشتند: در ایران هم، زمانی که 35 کشور به کمک صدام آمده بودند، امام خمینی(ره)  توانست با حمایت مردم دشمن را سرنگون کند و ایشان بودند که به عنوان مرجع تقلید و رهبر انقلاب،  وحدت را به مردم هدیه کردند، مردم ایران نیز با درس گرفتن از فرهنگ حسینی ایثار و شهادت را به ارث بردند و با همین عنصر موجب  شکست صدام و حامیان وی شدند.

ایشان با بیان این که مسئله وحدت در عراق امروز بسیار مهم است خطاب به عمار حکیم  گفتند: حضور یک روحانی کفن پوش در خط مقدم جبهه، موجب وحدت و هیجان جوانان عراقی شد، و این نشان داد  بیت مرجعیت بیت شهادت است. 

حضرت آیت الله نوری همدانی تصریح کردند:  عراق مسلمانان قدرتمندی دارد؛ حضور بیست میلیونی زائران اربعین  در یک منظقه بسیار مهم بود؛  امروز در ایران هزاران فرد شجاع همانند سردار قاسم سلیمانی هستند که آمادگی دارند در مقابل استکبار بایستند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha