یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 342246
۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۹
دانشمند

حوزه / حجت الاسلام دانشمند گفت: امروز حفظ وحدت بين ما و برادران اهل سنت امري واجب است كه بايد بسيار به آن اهميت فراوان داد.

خطیب حوزوی:

به گزارش خبرگزاری «حوزه»  از اصفهان، حجت الاسلام مهدی دانشمند، بعد از ظهر امروز در مسجد امام حسن(ع)و در جلسه ای که به همت موسسه فرهنگی شهید صیاد شیرازی به مناسبت هفته وحدت برگزار شده بود،  با بیان اینکه در مقابل اسلام ناب محمدی(ص) اسلام آمریکایی قرار دارد، افزود: از جمله شاخصه های اسلام امریکایی ایجاد اختلاف و تفریط در مسائل دینی و مذهبی است؛ حرکت در مسیر خلاف مسیر علما و مراجع دینی هم از دیگر مشخصات این اسلام است.

این خطیب حوزوی، گفت: تبعیت و تقلید از مراجع عظام دینی ،تنها در امور واجبات دینی چون نماز و روزه نیست بلکه الگو برداری از رفتار و عملکرد و مواضع آنان در قبال مسائل اجتماعی و دینی نیز در این راستا است، یک مسلمان و یک شیعه باید در همه مراحل زندگی خود از علمای دین و از مراجع تقلید و ولی فقیه اطاعت کند و از سلیقه ای برخورد کردن، بپرهیزد.

این مبلغ دینی افزود: بر ما به عنوان یک مسلمان فرض و واجب است که بخوبی مسائل دینی را رصد کنیم  و از عوامل تفرقه افکانه پرهیز کنیم.

وی با بیان اینکه امروز وحدت میان مسلمین دشمن شکن است، ادامه داد: دشمنان و در راس آنان صهیونیسم جهانی و یهود و وهابیت در پی ایجاد افزایش تفرقه میان اهل سنت و شیعه هستند، که این مهم نیازمند اتحاد است.

حجت الاسلام دانشمند ابراز کرد: حساب گروه های انحرافی  و وحشی چون داعش و افراط گرایان با اهل تسنن متمایز است و شیعیان باید این امر را از عامه مردم سنی تمیز دهند.

وی با  اعلام صریح برائت خود از جریاناتی که با ارتکاب به اعمالی باعث تفرقه افکنی و افزودن آتش تفرقه میان اهل سنت و شیعه هستند،  تصریح کرد: من با هرگونه توهین و لعن و اعمالی چون قمه زنی که باعث تضعیف اسلام و مسلمین می شوند و برخلاف نظر مراجع دینی است، مخالف بوده و از گروه های افراطی برائت می جویم.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • جلالی IR ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
    0 0
    مشکل ایشون اینه که بد جور مرید صادق شیرازیه