دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
دانشمند

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین دانشمند تصریح کرد: همان طور که مقام معظم رهبری بارها تاکید فرموده اند شور و شعور حسینی همزمان باید در محافل و مجالس اباعبدالله الحسین(ع) رشد و ارتقا پیدا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، این خطیب و سخنران حوزوی، عصر امروز طی سخنانی در جمع عزاداران هیئت انصارالمحسن (ع) که در حسینیه شهدا خیابان صفاییه قم برگزار شد، با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: این شور و شعور حسینی و زینبی است که ما را به سرمنزل مقصود رسانده و از انحرافات و آسیب ها مصون نگاه می دارد.

وی افزود: البته باید توجه داشت که لزوماً شعور و بصیرت بالا ربطی به میزان سواد و تحصیلات فرد ندارد.

خطیب حوزوی با تاکید بر این که باید در همه محرم و صفر، مجالس عزای امام حسین (ع) و اهل بیت(ع) باشکوه برگزار شود، خاطرنشان کرد: اگر می بینید که به مجلس امام حسین (ع) می آییم و به لطف الهی رزق اشک و گریه و عزاداری مان برقرار است، این را در درجه اول مدیون پدر و مادرمان هستیم که لقمه پاک و تربیت درست را برایمان به ارمغان آوردند.

وی اضافه کرد: در مرتبه بعد رفیق و استاد خوب و متدین ، خیلی در سرنوشت انسان موثر است که نباید از آن غافل شد.

حجت الاسلام و المسلمین دانشمند بیان داشت: اشک بر امام حسین (ع) بالاترین لطف است و در انتخاب دوست و استاد سعی کنید کسانی را برگزینید که بیش از همه ، اهل هیئت و اشک بر سیدالشهدا(ع) باشند.

وی همچنین گفت: به ما یاد داده اند و فراگرفته ایم که هر جا پرچم سیدالشهدا(ع) و روضه حضرتش برقرار باشد، مادرش فاطمه زهرا(س) به مجلس می آید و از این رو همه ما سر سفره این بانوی بزرگوار و اولاد ایشان هستیم و باید قدردان این نعمت ولایت و محبت اهل بیت(ع) باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha