سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
آیت الله امینی

حوزه/عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، ایجاد اختلاف بین اهل سنت و شیعه را از جمله ترفند های همیشگی دشمنان اسلام عنوان کرد و گفت: اختلاف میان مذاهب اسلامی در عراق کار بسیار خطرناکی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» آیت الله امینی عصر امروز، در دیدار سید عمار حکیم که درساختمان جامعه مدرسین    برگزار شد،اظهار داشت:درست است که عراق با ایران دوکشور  جداگانه محسوب می شوند ولی همه ایرانیان اهتمام دارندکه مشکلات عراق هرچه زودتر برطرف شود.

وی افزود:ایران نمی تواند کشور عراق را تنها بگذارد وبه عظمت، عمران ،آبادی واستقلال این کشور فکر نکند و نسبت به اوضاع آن کشور بی تفاوت باشد بلکه مشکلاتی که در عراق پیش آمده موجب نگرانی همه ماست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد:درست است که به حسب ظاهرمشکلات برطرف شده است ولی دشمنان اسلام دست از توطئه برنخواهند داشت و همیشه درصدد اختلاف افکنی و فتنه می باشند که لازم است هوشیاری و دقت کافی در  این زمینه را داشته باشیم.

*حمایت دولت های غربی عربی از داعش

آیت الله امینی با بیان اینکه: مشکل داعش بسیار جدی است تصریح کرد: مرجعیت شیعه همواره نقش بسیار مهمی در اتحاد شیعه ایجاد کرده است ولی باید بدانیم که خطر داعش دفع نشده است چون از حمایت ابرقدرهای غربی و عربی برخوردار است.

وی گفت:هوشیاری مردم عراق بسیار مهم است چرا که دشمن می خواهد اختلاف بین مذاهب اسلامی را دامن بزند و گروهی از شیعیان و اهل سنت ندانسته ممکن است دست به اقدامات نسنجیده ای بزند که عواقب آن دامنگیر همه جهان اسلام خواهد شد.

*لزوم پرهیز از شعارهای تفرقه انگیز

این استاد حوزه یادآور شد: اگرچه شیعه در عراق دراکثریت می باشد اما باید همه شیعیان عراق به ویژه جوانان مراقب باشند از انجام هر کاری که منجر به اختلاف می‌شود جلوگیری کنند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha