جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اراکی

در روزگاری که بیداری اسلامی، حیات مجدد هویت اسلامی را در جامعه اسلامی نوید داده است دست های خبیث منحرفان و در پشت سر آنها دشمنان اسلام این حیات مجدد و جریان بیداری اسلامی را تحمل نکردند و تلاش کردند تا با شیوه های گوناگون مسلمین را یکدیگر جدا کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، آيت الله محسن اراك" دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی صبح امروز در آغاز بیست و هشتمین کنفرانس وحدت اسلامی با تبريك فرارسيدن ولادت باسعادت پيامبر گرامي اسلام(ص) و هفته وحدت، گفت : در بیست و هشتمین کنفرانس وحدت اسلامی که با حضور رئیس جمهور اسلامی ایران و جمع کثیری از علما و اندیشمندان تشکیل می شود امیدواریم گام مؤثری برای تحقق هدف بزرگ اسلام و رهبران اسلامی که وحدت جوامع اسلامی است برداریم .

وی شرایط کنونی جهان اسلام را بسیار استثنایی توصیف کرد و ابراز داشت: در روزگاری که بیداری اسلامی، حیات مجدد هویت اسلامی را در جامعه اسلامی نوید داده است دست های خبیث منحرفان و در پشت سر آنها دشمنان اسلام  این حیات مجدد و جریان بیداری اسلامی را تحمل نکردند و تلاش کردند تا با شیوه های گوناگون مسلمین را یکدیگر جدا کنند.
 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به وظیفه علمای اسلام در دوراه خطیر اشاره و خاطر نشان کرد: امیدواریم در این کنفرانسی که به دستور خدای متعال در رابطه با ایجاد وحدت و به نیت نزدیک کردن دل ها پیرامون امت واحده اسلامی و چالش ها و راهکار ها تشکیل و نظزیات ارائه می شود بتوانیم به طرح ها و برنامه هایی دست یابیم که ما را در تحقق امت واحده اسلامی یاری کند.

وی افزود: از همه سران کشور های اسلامی و شخصیت های مؤثر جهان اسلام استدعا داریم در راه ایجاد وحدت تلاش کنند مخصوصا در کشور هایی که امروز شاهد بحران هستند زیرا این بحران ها هم به زیان این کشور ها و هم به زیان کشور های اسلامی است.

آیت الله اراکی سیاستمداران و سران کشورهای اسلامی را به تلاش بیشتر و سعه صدر به جای برخورد های تند و ستیزه گر با تدبیر و پیروی از تعالیم قرآن کریم و حضرت محمد(ص) فراخواند و گفت: دولتمردان و سیاستمداران خواسته ملت های خود را پاسخ گویند و دل افراد و جوامع اسلامی را به یکدیگر نزدیک کنند زیرا اقتدار جامعه اسلامی در پرتو وحدت تحقق خواهد یافت

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha