جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
عمار حکیم

حوزه/ رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق با تاکید بر لزوم همگرایی و وحدت مسلمانان، گفت: وحدت و انسجام اسلامی دروازه پیروزی و عزت مسلمانان است و باید از شعار دادن به عمل روی آوریم و آن را محقق سازیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام والمسلمین سید عمار حکیم، پیش از ظهر امروز در کنفرانس وحدت اسلامی در تهران، با تبریک سالروز ولادت پیامبرگرامی اسلام(ص) و امام جعفرصادق(ع)، با تاکید بر این که وحدت و انسجام اسلامی دروازه پیروزی و عزت مسلمانان است، اظهار داشت: هیچ قدرتی بدون وحدت امکان پذیر نیست، لذا برای گسترش و تعمیق آن باید بکوشیم.

 وی با اشاره به چالش های فراروی جهان اسلام، افزود: چالش ها را از دو جنبه می توان بررسی کرد خطرناک ترین چالش هایی که در جهان اسلام وجود دارد خارجی نیست، چون دشمن واضح و نمایان است و ما در برابر آن اتحاد داریم؛ اما مشکل دشمن داخلی است که در خفا و بدون تشخیص ماهیت آن دشمنی می کند.

 رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق با تاکید بر این که وحدت اسلامی راهکار مقابله با دشمنان داخلی است، خاطرنشان کرد: باید از شعار دادن به عمل روی آوریم و این امر را محقق سازیم.

 وی در ادامه با اشاره به مسئله تکفیر در جهان اسلام، گفت: ظهور گروه های تکفیری مثل داعش ناشی از تعصبات مذهبی و فرقه ای است و این مسئله تهدیدی برای همه مسلمانان و همه جهان است . امروز در وضعیت بدی به سر می بریم و مسلمانان قربانی تروریسم و خشونت هستند.

 حجت الاسلام والمسلمین حکیم در ادامه با بیان این که باید تلاش های خود را در دو زمینه متمرکز کنیم، ابرازداشت: نخست باید تلاش فکری و نظری را در زمینه وحدت داشته باشیم که این مهم درسایه گفتگو امکان پذیر است و برگزاری کنفرانس ها و همایش ها نقش مهمی در تحقق آن ایفا می کند. تلاش دوم این است که باید در فضای عمل وارد شویم و طرح های تئوری را عملی کنیم؛ زیرا ما نیاز به هماهنگی داریم تا توطئه دشمنان را نمایان کنیم .

 رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق همچنین با قدردانی از اقدامات جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با جریان های تکفیری در عراق، نهادینه شدن وحدت را در سایه دوری از منافع شخصی و پایبندی به منافع عامه جهان اسلام و وطن واحد اسلامی برشمرد.

وی همچنین از آیت الله اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برای برگزاری این کنفرانس که نقش عمده ای در همگرایی بین مسلمانان دارد، قدردانی کرد.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha