پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 342292
۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۷
منال فنجان

منال فنجان، عضو شورای همبستگی ملی عراق با بیان اینکه نگاه غرب به زن صرفا ابزاری است، گفت: زنان همیشه در اسلام نقش والایی ایفا کردند چر که این یک اصل الهی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، منال فنجان، در  کنفرانس بین المللی وحدت با اشاره به نقش زنان در اسلام گفت: پیامبراکرم(ص) با خانم ها و آقایان مشورت می کرد؛ آیا پیامبر که در جنگ های مختلف و در داخل مکه و مدینه مشورت می کرد، جایگاه زنان را به خوبی تبیین نکرده است؟

خانم منال فنجان گفت: تئوری که پیامبر اکرم اجرا می کرد، یکسان عمل کردن با زن و مردم است؛ ما انسان را به عنوان عامل و عارف می شناسیم که وظایف بسیاری به عهده دارد.

عضو شورای همبستگی ملی عراق اظهارکرد: برای وحدت ابتدا باید با نفس خود وحدت داشته باشیم؛ کسانی که منافق هستند نمی توانند وحدت آفرین باشند.

وی گفت:هنگامی که حقیقت و واقعیت دین را بدانیم که این دین از طرف خداوند برای انسان ها آمده است باید حتما نقش مشترکی به زن و مردم بدهیم.

عضو شورای همبستگی ملی عراق اظهارکرد: وحدت بین زن و مردم نقش مهمی در وحدت بخشی در میان جامعه دارد.

وی افزود: اگر عدالت انسانی ایجاد شد جامعه اسلامی نیز معتدل خواهد شد؛ ما نیازمند بازنگری در مسایل فقهی هستیم که دیگر این فتنه ها چون داعش رخنه نکند.

خانم فنجان گفت: ما نیازمند قرائتی مجدد از متون شرعی داریم؛ هیچ چیزی جز از منظر الهی مقدس نیست و امروز ما بایستی تلاش کنیم که نقشی که زن در جامعه باید ایفا کند را تبیین کنیم.

عضو شورای همبستگی ملی عراق اظهارکرد: زنان نباید مورد سواستفاده های جنسی قرار بگیرد که این نگاه غرب است، بلکه باید در جامعه بشری نقش خود را ایفا کند؛ باید قرائت صحیحی در این زمینه از متون دینی داشته باشیم و زن را به حاشیه نبریم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha