شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
هایل عبدالحفیط

حوزه/ ما اعتقاد داریم که این پدیده خطرناک توسط دشمنان اسلام تغذیه می شود و می خواهند کشورهای اسلامی از جمله یمن را تقسیم کنند، ولی ما مسلمانان با آگاهی و هوشیاری اجازه نمی دهیم این کارها را انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، از تهران، دکتر هایل عبدالحفیظ، صبح امروز در افتتاحیه بیست و هشتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در تهران گفت: مساله تفرقه در امت اسلام در گذشته نیز سابقه داشته، ولی پدیده تکفیر امروز بسیار وسعت یافته است و برای اولین بار است که شاهد این مساله هستیم.

وزیر اوقاف اردن با اشاره به این که تکفیری ها، مردم مسلمان را گردن می زنند، افزود: شعارهای زیادی برای مقابله با آنها سر داده می شود، ولی هنوز تکفیر در منطقه وجود دارد و خون های بیگناهان در عراق، سوریه، افغانستان و پاکستان و ... به زمین ریخته می شود.

وی با تاکید بر این که امت اسلام در یک شرایط بسیار حساس به سر می برد ، ابراز داشت: افراط گری در منطقه وجود دارد و گفتمان پر از کینه و دشمنی در منطقه حاکم است و برخی، دیگران را بی دلیل تکفیر می کنند و سر می بُرند!!!

حایل عبدالحفیظ افزود: باید دعا کنیم دست های کسانی که شیعیان را به خاطر شیعه بودن و یا سنی ها را به خاطر سنی بودند می کشند؛ فلج شود؛ زیرا آنها مسلمان نیستند و جایشان در جهنم است.

وزیر اوقاف اردن تاکید کرد: ما هر نوع تجاوز به هر دین و مذهبی را رد می کنیم؛ زیرا خداوند همه انسان ها را به خاطر انسانیت شان تکریم کرد.

وی ادامه داد: علی رغم همه تلاش ها برای ایجاد تقریب بین مسلمانان، تکفیر در همه کشورهای اسلامی منتشر شده است و این پدیده شوم امت اسلام به حاشیه برده و مسلمانان، مسایل بسیار مهم خود را که ساختن نظام تمدنی اسلام است را فراموش کرده اند.

این اندیشمند اردنی افزود: آنها می خواهند که مسلمانان، فلسطین را فراموش کنند، می خواهند که جوانان ما نه به خاطر دفاع از فلسطین، بلکه برای قتل یکدیگر دست به اسلحه شوند.

وزیر اوقاف اردن با اشاره به این که: در اردن خطرناک بودن این اندیشه را درک کردیم، گفت: پادشاه اردن دستور داده که علیه این گروه های افراطی و جنایتکار بجنگید و آنها را از بین ببرید و این جنگ، جهاد علیه گروه های افراطی است.

وی افزود: ما اعتقاد داریم که این پدیده خطرناک توسط دشمنان اسلام تغذیه می شوند و می خواهند کشورهای اسلامی از جمله یمن را تقسیم کنند، ولی ما مسلمانان با آگاهی و هوشیاری اجازه نمی دهیم این کارها را انجام دهند.

وزیر اوقاف اردن تاکید کرد: ما نباید همیشه به دنبال مقصر جلوه دادن هم باشیم و از باب تکفیر وارد شویم؛ باید به مذاهب احترام بگذاریم و آنها را محترم بداریم.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha