سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
شیخ بدرالدین حسون

حوزه/ به دلیل این که امام راحل به قدرت لایزال الهی تکیه داشتند، دیدیم که چگونه انقلاب اسلامی به پیروزی رسید؛ جمهوری اسلامی هرچه داشته در طبق اخلاص گذاشته است و به مسلمانان ارایه می دهد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، از تهران، شیخ احمد بدرالدین حسون، مفتی عام سوریه، صبح امروز در بیست و هشتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی، در تهران با اشاره به این که زمان و مکان در واقع دارای اسرار بزرگی هستند، ابراز داشت: اولین راز آن است که به مناسبت گرامی داشت تولد پیامبر(ص) اینجا گردهم آمده ایم؛ کسی که پرچم اسلام را در دنیا برافراشت،؛ این زمان، زمان الگو گرفتن است.

وی ادامه داد: پیامبر(ص) فرمودند "شما زمانی از هم پراکنده ‌بودید و اسلام شما را به وحدت رساند"؛ نبی مکرم اسلام(ص) به همه مومنان بشارت وحدت دادند، اما دشمنان به دنبال برهم زدن آن هستند.

این عالم برجسته اهل سنت با اشاره به تاکید ویژه قرآن بر وحدت، افزود: کشورهای عربی و اسلامی نخواستند این همایش در کشورهای آن ها برگزار شود، اما جمهوری اسلامی بندگی خدا را می کند و می خواهد که همه کشورهای اسلامی به وحدت برسند.

مفتی عام سوریه خاطرنشان کرد: به دلیل این که امام راحل به قدرت لایزال الهی تکیه داشتند، دیدیم که چگونه انقلاب اسلامی به پیروزی رسید؛ جمهوری اسلامی هرچه داشته در طبق اخلاص گذاشته و به مسلمانان ارایه می دهد.

حسون، وحدت را تنها راه نجات مسلمانان دانسته و تصریح کرد: از همین کنفرانس اعلام می کنیم که شیعه و سنی برادرند و ما مسلمان و امت واحد و همه بنده خدا هستیم و در مقابل تفرقه افکنان می ایستیم.

وی یادآور شد: باید مراقب واژه هایی که به کار می بریم باشیم؛ نه این که به دنبال خلافت های دروغین اسلامی باشیم،؛ آنها به دنبال تفرقه امت اسلام هستند. ما به جای خلافت باید به دنبال امامت باشیم.

مفتی عام سوریه خاطرنشان کرد: عمر گفت "اگر علی نبود من هلاک می شدم"، امامت یک جایگاه معنوی است، ولذا می بینیم که خداوند به پیامبر(ص) هم چنین  لقبی دادند.

حسون ادامه داد: باید از داعشی ها بپرسیم که چه کسانی از شما حمایت کرده و شما را خلیفه کردند؛ جمهوری اسلامی ایران با عنایت خدا به تنهایی ایستاده است؛ اگر امروز سوریه و عراق هدف قرار گرفته اند، برای این است که ایران اسلامی را در تنگنا قرار دهند، ولی به لطف خدا سوریه پیروز خواهد شد.

وی اضافه کرد: جمعیت سوریه که 23میلیون نفر است و 83کشور علیه این کشور متحد شده و می خواهند که ما را از بین ببرند، ولی به لطف خداوند سوریه پیروز خواهد بود؛ زیرا در آنجا اسلام است و اسلام نیز هر جا باشد، پیروز است.

مفتی عام سوریه خاطرنشان کرد: از ایران اسلامی برای همراهی با مقاومت تشکر می کنم؛ برای اولین بار دیدیم که مقاومت بر اسراییل و آمریکا پیروز شد؛ زیرا ایران در کنار مقاومت بود؛ سوری ها می گویند که مساله فلسطین یک مساله اسلامی است.

حسون یادآور شد: سران استکبار از چهره نورانی سید حسن نصر الله می ترسند؛ آنها تلاش می کنند که بین مسلمانان اختلاف بیاندازند؛ باید از هر کسی که در کنار ما ایستاده، تقدیر و تشکر کنیم؛ مطمن باشید که زمان رسیدن به قدس نزدیک است.

وی افزود: تلاش ما این است که در این راه قدم بردایم و از پیامبر اکرم(ص) الگو بگیریم؛ از ملت عزیز ایران که همیشه صادقانه و  صمیمانه از ما حمایت می کنند، تشکر می کنیم و امیدواریم این شعار وحدت آفرین همیشه در بین ما باقی بماند.

مفتی عام سوریه در پایان گفت: به همه دنیا می گوییم که شما می خواستید ما را متفرق کنید، ولی ما در مقابل شما   می ایستیم ومتفرق نمی شویم.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha