جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
صمیدی

حوزه/ مفتی اهل سنت و جماعت عراق گفت: دیوان وقف سنی فقط یک اداره است که باید زیر نظر دارالافتاء فعالیت کند و این مفتی است که باید رییس دیوان وقف سنی را تعیین کند تا اشتباهات کنونی دیگر تکرار نشود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شیخ مهدی صمیدعی، مفتی اهل سنت و جماعت عراق، دیوان وقف سنی را به دخالت در تمام امور و برخورداری از اختیارات فراتر از شان خود متهم کرد و خواستار فعالیت این دیوان زیر نظر دارالافتا شد. صمیدعی همچنین غرب را دجال یک چشم دانست که مسلمانان را می کشد.

صمیدعی در گفتگو با برخی رسانه های عراق گفت: دیوان وقف سنی اختیاراتی فراتر از شأن خود دارد و در تمام مسایل سیاسی، دیپلماتیک، صدور افتا و تمام امور دخالت می‌کند و از این رو دولت به مرجعیت اهل سنت توجهی ندارد.

وی افزود: دیوان وقف سنی فقط یک اداره است که باید زیر نظر دارالافتا فعالیت کند و این مفتی است که باید رییس دیوان وقف سنی را تعیین کند تا اشتباهات کنونی دیگر تکرار نشود.

صمیدعی از سوی دیگر به کشورهای غربی حمله کرد و آنها را دجال و اصل تروریسم دانست که مسلمانان را می کشند. وی در ادامه گفت: داعش اکنون بر سینه اهل سنت نشسته و می خواهد همه آنها را بکشد.

شیخ مهدی صمیدعی مفتی اهل سنت عراق در 7 ژانویه 2015 از هزینه کردن 350 میلیارد دینار توسط دیوان وقف سنی و حزب الاسلامی در زمینه تحصن ها پرده برداشته بود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha