جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
وحدت

حوزه/ یکی از اندیشمندان عراق گفت: بسیاری از علما در کشورهای خود تحت فشار هستند که باید این مسایل را هم در نظر بگیریم؛ همه ما باید شهروندان کشورهای خود را به وحدت و برادری کنیم و صرفا به کنفرانس بسنده نکنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام والمسلمین شیخ جواد خالصی از اندیشمندان عراق، امروز در دومین روز کنفرانس وحدت اسلامی در تهران با اشاره به این که نور پیامبر(ص) همواره درخشش خود را حفظ خواهد کرد، ابراز داشت: دین اسلام،  دین حقیقی است که قطعا در بر دشمنانش فائق خواهد آمد و این یک وعده الهی است.

وی با بیان این که وحدت نیاز به بحث ندارد  و از واضحات است، ادامه داد: مشکل این است که برخی از کسانی که در اجلاس ها شرکت می کنند در بازگو کردن مسایل وحدت صادق نیستند. شاید برخی هم صادق هم باشند، ولی عملا کاری نمی کنند؛ عده ای هم مسائل را صادقانه بیان می کنند، ولی حاضر نیستند بهای این گفتار و عمل صادقانه را بیان می کنند.

این عالم عراقی تصریح کرد: سرنوشت همه ما به اسلام پیوند خورده است؛ براین اساس اگر صادق باشیم، سالی یک بار گردهم نمی آییم تا همدیگر را ببنیم؛ باید دید چند نفر وقتی به کشورشان بر می گردند در مساجدشان می گویند که باید به دنبال وحدت باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین خالصی یادآورشد: موسساتی در دنیای اسلام وجود دارد که شناخته شده اند مانند مجمع تقریب و مراکز فتوا در مصر، شام و عراق، همه باید بر لزوم وحدت تاکید کنند.

وی افزود: بسیاری از علما در کشورهای خود تحت فشار هستند که باید این مسایل را هم در نظر بگیریم؛ همه ما باید شهروندان کشورهای خود را نصیحت کنیم و صرفا به این اجلاس بسنده نکنیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha