جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
احمد السیابی عمان

حوزه/ مدیرکل حوزه مفتی اعظم سلطنت عمان با بیان این که امروز با چالش های خطرناکی روبرو هستیم که مهمترین آن مسئله تکفیراست، گفت: متاسفانه تکفیر بین مسلمانان گسترش یافته و این مساله روز به روز بدتر می شود.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، احمد بن سعود السیابی، پیش از ظهر امروز در دومین روز کنفرانس وحدت اسلامی در تهران با اشاره به این که خداوند در قرآن از ما خواسته که امت واحده باشیم، ابراز داشت: دستور قرآن بر امت واحده است، اما متاسفانه این امت در سال ای اخیر متشتت شده و سخت ترین دوره خود را می گذراند.

مدیرکل حوزه مفتی اعظم سلطنت عمان با بیان این که امروز با چالش های خطرناکی روبرو هستیم که مهمترین آن مسئله تکفیراست، افزود: متاسفانه تکفیر بین مسلمانان گسترش یافته و این مساله فقط در این حد باقی نخواهد ماند.

وی تصریح کرد: جنگ طایفه گری در تاریخ وجود داشته است، ولی هیچگاه تا این حد نبوده که به جنگ مذهبی کشیده شود و مردم به خاطر اعتقادشان آن هم در یک دین، سرخود را از دست بدهند.

سعود السیابی خاطرنشان کرد: در مرحله اول باید کتاب های درسی را بررسی و بازنگری کنیم و مسایلی که مورد اختلاف و تفرقه را به وجود می آورد از این کتب پاک کنیم؛ زیرا اگر کینه از دل های نوجوانان شروع شود، نمی توانیم آنها را در سنین بالاتر کنترل کنیم.

وی افزود: مساله دوم، این است که علمای اسلامی باید از دعوت به مذاهب خود در بین پیروان دیگر مذاهب پرهیز کنند؛ زیرا علمای هر مذهبی اعتقاد دارند که در مقابل پیروان خود مسوولیت دارند، پس نباید این کارها را انجام داد.

مدیرکل حوزه مفتی اعظم سلطنت عمان تصریح کرد: باید وحدت را تقویت کرده ودر کشورهای اسلامی بر این مبحث تاکید فوق العاده داشته باشیم.

سعود السیابی خاطرنشان کرد: مساله دیگر آن است که باید مسلمان از تاکید بر مسایل تاریخی تفرقه افکنانه گذشته دور شوند؛ مسایل فتنه انگیری که باعث تفرقه و اختلاف در بین مسلمانان شده است؛ باید به گذشته درخشان بپردازیم و از مسایل تفرقه انگیز دوری کنیم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha