پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
عبدالمنعم سنگال

حوزه/ نماینده مجمع جهانی اهل بیت(ع) در سنگال با تاکید بر این که باید به جوانان هشدار دهیم و به آنها گوشزد کنیم که مراقب باشید تا فریب اندیشه های افراطی را نخورید، گفت: علما باید اندیشه های افراطی را معرفی کرده و به مسلمانان بشناسانند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، عبدالمنعم الزین، نماینده مجمع جهانی اهل بیت(ع) در سنگال، صبح امروز در دومین روز کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در تهران، با اشاره به این که حل مشکلات از لحاظ فکری و افراطی گری و رسیدن به وحدت از مهمترین مسایل امروز جهان اسلام است، گفت: باید جوانان خود را با مفاهیم وحدت آفرین تربیت کنیم تا به هدف اصلی برسیم.

وی با بیان این که مساله افراطی گری ریشه های بسیاری دارد، افزود: در گذشته افراد فتنه گر و افراطی بودند که می گفتند دین و تقوای ما بیشتر از پیامبر(ص) است!. فردی به امام علی(ع) عرض کرد که خدارا شکر می کنم که علیه تفکر نهروانی‌ها پیروز شدید که امام علی(ع) فرمودند "اینها در نسل ها و رحم های مادرانشان هستند"، یعنی این اندیشه از بین نمی رود.

نماینده مجمع جهانی اهل بیت(ع) در سنگال ادامه داد: این اندیشه در زمان اموی و عباسی ریشه دواند تا به امروز رسید؛ آنها پیروی هیچ مذهب و مسلکی نیستند و از زمان پیامبر(ع) که شیعه و سنی وجود داشت، حضور داشتند.

وی تاکید کرد: علمای اعلام مذاهب اسلامی باید اندیشه های گمراه و افراطی را معرفی کرده و به مسلمانان بشناسانند، در غیر این صورت دیگران نیز گمراه خواهند شد.

عبدالمنعم الزین  با تاکید بر این که باید به جوانان هشدار دهیم و بگوییم مراقب باشید و فریب اندیشه های افراطی را نخورید، ابراز داشت: آنهایی که در سوریه، افغانستان، لیبی، عراق و... انسان های بیگناه را می کشند، در واقع به لحاظ اعتقادی پیرو صاحبان اندیشه های افراطی شده اند و این اعتقاد آنها را به ضلالت کشانده است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha