سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
نابلسی

بسیاری از شعارهایی که در کشورهای اسلامی مطرح می شود در حد شعار باقی می ماند ولی ایران اسلامی بر اساس اصل وحدت با چالش ها برخورد می کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، شیخ عفیف نابلسی امروز در  بیست و هشتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی طی سخنانی اظهارداشت: امروز ایران در راستای وحدت تلاش کرده و به دنبال اختلاف افکنی نیست؛ ایران خط استعمارگران را به رسمیت نمی شناسد و اجازه نمی دهد که فریب های این استعمارگران در کشورش پیاده شود.

وی افزود: بسیاری از شعارهایی که در کشورهای اسلامی مطرح می شود در حد شعار باقی می ماند ولی ایران اسلامی بر اساس اصل وحدت با چالش ها برخورد می کند.

شیخ عفیف نابلسی تصریح کرد: وحدت، سرلوحه کار جمهوری اسلامی ایران برای ریشه دار کردن آن در سراسر جهان اسلام برای برخورد با تفکر قبیله ای و جاهلی است.

این عالم لبنانی گفت: وحدت مورد نظر ما مستلزم اتحاد هرچه بیشتر ماست؛ مواضع رسمی جمهوری اسلامی ایران بر اساس آن است که امت اسلام به یک امت یکپارچه و متحد تبدیل شود تا به مشکلاتش غلبه کند.

وی افزود: حرکت به سمت تمدن و پیشرفت اسلامی هدف ایران بوده و امروز این کشور نقش مهمی در کاهش اختلافات بین کشورهای اسلامی دارد؛ ایران همیشه اجلاس های وحدت آفرین را برگزار می کند در حالی که دیگر کشورها به اختلافات دامن می زنند.

شیخ عفیف نابلسی اذعان داشت: ایران به دنبال جلوگیری از هجمه اسراییل به سرزمین های اسلامی بوده و در تلاش است اسلام ناب را معرفی کند.

وی گفت: ایران به دنبال آزادی فلسطین است در حالی که دیگران فلسطین را رها کرده اند؛ کشورهای اسلامی دیگر متاسفانه با جریان مقاومت مبارزه می کنند.

به گفته این اندیشمند لبنانی،  به رغم تحریم های غیر انسانی علیه ایران این کشور از ملت های مظلوم حمایت کرده است و با کشورهای اسلامی و دینی همکاری می کند و برنامه ای اجتماعی و فرهنگی بسیاری را در کشورهای اسلامی تقویت می کند تا از این رهگذر کشورهای اسلامی تمدن اسلامی را به رخ جهانیان بکشانند.

شیخ عفیف نابلسی ابرازداشت: ایران اسلامی کشورهای اسلامی را رهبری می کند؛ در حالی که دشمن به دنبال برانگیختن اختلافات است؛ باید گرد محور تقوا بگردیم و وحدت خود را در بستر ایمانی تحکیم کنیم و امتی شایسته باشیم که در سایه قرآن کریم راه خود را ادامه بدهیم.

این عالم لبنانی در پایان تاکید کرد: وحدت بین مسلمانان عین پاکی و طهارت بوده و تفرقه عین نجاست است؛ عید امروز ما این است که چگونه می توانیم هوس های خود را به تقوی و پرهیزگاری تقویت کنیم تا درپایان به پیروزی برسیم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha