پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
89

حوزه/ در مورد جزئیات این آزادی باید گفت که مسلحان جبهه النصره در مخفیگاه های خود غافلگیر شدند و ارتش سوریه در کنار هم پیمانان خود توانست در زمان واحد چند جبهه را در اختیار خود بگیرند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، پیش‌روی‌ها و نفوذ ارتش سوریه از ناحیه غرب کشور نشان از سستی دفاع جبهه النصره در ریف شمالی حلب دارد. اهمیت پیش‌روی‌های دوشنبه و سه شنبه در شمال حلب در این است که مناطق آزاد شده کنونی نقطه ثقل تاریخی اخوان المسلمین در سوریه به شمار می رود؛ سرزمینی که از هفتاد سال پیش تا کنون محل استقرار اخوانی ها بوده که بعدها به مقر جبهه النصره تبدیل شد و به همین خاطر بود که همه به فکر تصرف حلب افتادند و در همین نقطه بود که هرگونه توافق میان ایران و ترکیه در مورد سوریه مدفون شد و از سوی دیگر حمله چهل روز پیش النصره به النبل را می توان پایان هرگونه توافق میان ایران و ترکیه دانست.

در مورد جزئیات این معرکه باید گفت که مسلحان جبهه النصره در مخفیگاه های خود غافلگیر شدند و ارتش سوریه در کنار هم پیمانان خود توانست در زمان واحد چند جبهه را در اختیار خود بگیرد و بتواند از حندرات تا نزدیکی های رتیان را به تصرف در آورند و با تسلط بر باشکوی تسلط آتش خوبی بر بیانون به عنوان مقر اصلی النصره به دست بیاورند.

نیروهای ارتش سوریه از سمت غرب در حال محاصره نبل و الزهرا هستند و توانسته اند در جریان این محاصره راه های ارتباطی مناطق عندان و حریتان و بیانون را قطع کنند و این سه منطقه در واقع محل تجمع اصلی نیروهای النصره می باشد.

نزدیکی های صبح بود که نیروهای ارتش با جبهه النصره در باشکوی و حردتنین درگیر شدند و با سقوط این دو منطقه ارتش توانست خود را به رتیان برساند و درگیری سختی در این منطقه نیز شکل گرفت و نیروهای ارتش با 200 رزمنده توانستند بخشی از رتیان را در اختیار بگیرند و نیروهای بسیج مردمی هم که با تاخیر به منطقه رسیدند توانستند نیروی کمکی خوبی برای رزمندگان ارتش باشند.

در این میان بیش از 60 نفر از رزمندگان توانستند خود را به روستای الزهرا برسانند. بنا بر اطلاعات میدانی رسیده وضعیت نیروهای موجود در این مناطق به طور نسبی خوب است و امدادهای لازم به زودی به آنها خواهد رسید. البته تعدادی از رزمندگان ارتش سوریه در رتیان به شهادت رسیده اند و مجروحان نیز به همرام نیروها به الزهرا منتقل شده اند.

منابع میدانی می گویند با وجود اوضاع هوایی نامناسبی که پرواز هوایی و امکان امدادرسانی را با مشکل روبرو ساخته، اما عملیات همچنان ادامه خواهد داشت.

جبهه النصره در ژانویه گذشته حمله شدیدی را به نبل و الزهرا آغاز کرد که شکست سختی را برای آنها در پی داشت به ویژه با توجه به اینکه آنها نتوانستند پس از چهار روز درگیری به تطراف این مناطق نیز مسلط شوند.

لازم به ذکر است که روستاهای نبل و الزهرا سه سال کامل است که در محاصره هستند و کمک های لازم از طریق هواپیما برای آنها ارسال می شود. در این دو روستا حدود 60 هزار نفر زندگی می کنند که بیشتر آنها کودکان و زنان و سالخوردگان هستند. در این دو روستا حدود 60 هزار تفنگ وجود دارد و جبهه النصره به خوبی می داند که نمی تواند نبل و الزهرا را به تصرف خود در آورد و چاره ای جز ادامه دادن به محاصره این دو منطقه ندارد و همچنین می دانند که به هیچ وجه نمی شود راه حلی را با زور به مردم این دو روستا تحمیل نمود. عملیات اخیر ارتش سوریه نشان داد که نیروهای النصره در شمال حلب فرسوده شده اند و این به خاطر طولانی شدن محاصره نبل و الزهرا می باشد و از این رو النصره مجبور شده نیروهای خود را در نقاط دیگر متمرکز کند تا بتواند با حمله آغاز شده در دوشنبه شب مقابله کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha