جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سعیدی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به اینکه بسیج در لبنان، غزه و سوریه شکل گرفته است و در عراق نیز در حال شکل گیری است، گفت: این حرکت نیازمند پشتوانه معرفتی و فکری است و حوزه علمیه باید به میدان بیاید چرا که جهاد همه جانبه نیازمند پشتوانه حوزوی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سعیدی شامگاه چهارشنبه در نخستین اجلاس اساتید بسیجی حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه آمریکا بعد از سقوط شوروی دو خطر تهدید سرخ و سبز را متوجه خود می دانست، اظهار داشت: تهدید سرخ احیای مجدد کمونیسم و تهدید سبز حرکت جهانی بود و حرکت سبز را نگران کننده تر می دانستند.  

وی با بیان اینکه با حاکمیت بوش، جنگ تمدن ها کلید خورد، گفت: آمریکایی ها حرکت خود را در دو بخش  فرهنگی و میلیتاریستی آغاز کردند؛ آن ها در جنگ تمدن ها به طور مستقیم وارد جنگ نظامی شدند که جنگ های عراق و افغانستان از مصادیق آن می باشد.

نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به اینکه جنگ تمدن ها نتوانست آمریکایی ها را به پیروزی رساند و نتیجه معکوس برای آن ها به بار آورد، گفت: پس از جنگ های مستقیم نظامی آمریکا در منطقه، حرکت منسجم بخش جهان اسلام و بیداری اسلامی شکل گرفت و ظرفیت جمهوری اسلامی نیز رشد پیدا کرد که به همین دلیل آمریکایی ها از سال 2005 استراتژی درون تمدنی را پایه گذاری کردند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان اینکه اسرائیل تا پیش از انقلاب اسلامی در هر جنگی حضور پیدا کرد موفق بوده است و بعد از پیروزی انقلاب شکست خورده است، گفت: درجنگ 33 روزه، 22 روزه، جنگ علیه غزه و سوریه شکست خورده است. 

وی با اشاره به اینکه امروز آمریکایی ها در جنگ درون تمدنی، درگیری بین فرق و مذاهب و قبایل را پیگیری می کنند، گفت: جنگ درون تمدنی اختصاصی به درگیری شیعه و سنی ندارد و یکی از مهم ترین قلمروهای آن درگیری شیعه و سنی است.

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه آمریکایی ها سر حماس، ترکیه و مصر را به بهانه تشکیل حلقه اخوانی کلاه گذاشتند، ابراز داشت: امروز زمزمه برخی گروه ها به دمشق شنیده می شود و دنبال وساطت هستند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان اینکه ایران تکلیف خود را در جنگ سوریه به خوبی انجام داده است، گفت: اسرائیل در چندسال اخیر به دلیل درگیری در جهان اسلام آرامش دارد، چرا که سه ارتش مصر، سوریه و عراق از کار افتادند و فقط سپاه، ارتش و بسیج مانده است که در سوریه، عراق، لبنان و غزه به بازسازی می پردازند.

وی با اشاره به حضور همه جانبه دشمنان در سوریه، اظهار داشت: دشمنان سه سال است که با همه وجود خود در سوریه حضور دارند اما نتوانستند کاری را از پیش ببرند و عربستان، قطر و ترکیه هزینه های بسیاری برای شکست دولت بشار اسد انجام دادند. 

نماینده ولی فقیه در سپاه در پایان با بیان اینکه بسیج در لبنان، غزه و سوریه شکل گرفته است و در عراق نیز در حال شکل گیری است، گفت: این حرکت نیازمند پشتوانه معرفتی و فکری است و حوزه علمیه باید به میدان بیاید چرا که جهاد همه جانبه نیازمند پشتوانه حوزوی است.

انتهای پیام/313/33

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha