جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 343901
۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۹
حجت الاسلام سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه

حوزه / بیش از همه جا، مردم به این شهر رجوع می کنند و حرم بانوی کرامت، حوزه علمیه، مراجع تقلید و مراکز تخصصی علوم دینی، نشان از عنایت خاص خداوند به این شهر است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در دیدار مشاور وزیر و مشاوران ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور زنان کشور که در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد، اظهارداشت: سه امام بزرگوار بیان داشتند هرکه حضرت معصومه سلام الله علیها را زیارت کند، بهشتی است، بنابراین کسانی که زیارت این بانو را انجام می دهند، از اهل بهشت هستند.

وی ادامه داد: از جمله برکات حضور این بانو در قم، شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی است که عمده این حرکت را به برکت حضرت معصومه سلام الله علیها می دانیم. حضور این بانو در قم، حرمی را در حرم اهل بیت  علیهم السلام ایجاد کرد و همین حرم مطهر موجب شکل گیری انقلاب شد.

وی با تأکید بر ای که قم با توجه به ظرفیت گسترده خود، همواره سخن جدید داردافزود: بیش از همه جا، مردم به این شهر رجوع می کنند و حرم بانوی کرامت، حوزه علمیه، مراجع تقلید و مراکز تخصصی علوم دینی، نشان از عنایت خاص خداوند به این شهر است.

وی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها را  الگویی جامع در سبک زندگی اسلامی معرفی و بیان کرد: اگر سبک زندگی را بخواهیم، باید از همین اهل بیت علیهم السلام بگیریم. حضرت معصومه سلام الله علیها، الگویی برای همگان به خصوص برای دختران و بانوان هستند. این بانو ولایت مداری، هجرت، عفت، نشر معارف دینی و دیگر ارزش های الهی را در دوره خفقان بنی عباس نشان داد.

وی خاطرنشان کرد: ما باید هرچه بتوانیم با همین مختصر تعالیمی که از این بانو در اختیار داریم، همگان را نسبت به آن آگاه سازیم و با این کار، سبک زندگی اسلامی را در جامعه ترویج سازیم.

وی با تأکید بر این که مسئولان کشور باید منادی عفاف و حجاب باشند، تصریح نمود: مسئولان باید زن را در همان سنگری که اهل بیت علیهم السلام گفته اند و ترسیم کرده اند، حفظ کنند. کسی حق ندارد زنان را از صحنه ای که اهل بیت علیهم السلام معرفی کرده اند، دورسازد.

درادامه  نشست خانم شریعتی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور بانوان گفت: وزارت فرهنگ بیرق دار فرهنگ اصیل اسلام و قرآن و عترت است و امیدواریم با همکاری حوزه ها و اساتید و فضلای دینی، این هدف تحقق یابد.

وی با بیان این که بیداری اسلامی فتنه گران بین المللی را به هراس انداخته و شرایط فرهنگی را برای ما حساس کرده است، تصریح نمود: در چنین شرایطی ما سبک زندگی اسلامی که مقام معظم رهبری بر آن تأکید دارند را سرلوحه کار خود قرار داده ایم.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان افزود: قم مأمن آرزوهای ساکنان جهان تشیع است. تلاش داریم حق مطلب را در عرصه ترویج فرهنگ اسلامی ادا کنیم.

انتهای پیام// 15/ 313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha