چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کد خبر: 343923
۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۵
روحانیت - انقلاب اسلامی -امام

حوزه / مسئول فرهنگی نهاد نمایندگی ولی فقیه در استان فارس با توجه به نقش روحانیت در دفاع مقدس گفت: پرونده روحانیت در انقلاب اسلامی و حراست از کیان نظام، درخشان است.

حجت الاسلام جعفری، مسئول فرهنگی نهاد نمایندگی ولی فقیه در استان فارس، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در فارس با بیان این‌که جایگاه روحانیت و نقش آن در انقلاب اسلامی بسیار حائز اهمیت است، افزود: در دوران طاغوت علما با تحمل زندان‌ها و شکنجه‌ها، کمک‌های فراوانی به انقلاب اسلامی ایران کردند. بسیاری از علما و روحانیون به خاطر مبارزاتی که با حکومت طاغوت داشتند، مورد شکنجه قرار گرفته و به زندان افتادند، در دوران دفاع مقدس هم ما شاهد این  بودیم که روحانیون زیادی مجروح ، جانباز و به شهادت رسیدند. حتی آمارهای بیان شده نشان می‌دهد که بیشترین درصد شهدا را روحانیون تشکیل می دهد  که این مهم  نشان دهنده این موضوع است که روحانیون نسبت به سایر اقشار پیشتاز بوده اند.

وی در مورد حضور روحانیون در عرصه های سیاسی گفت : بعضی از افراد و بسیاری از نظریه پردازان سعی کرده اند با این شعار فریبنده که روحانیت تقدس دارد و باید قائل به جدایی دین و سیاست باشیم، روحانیت را از عرصه های سیاسی کنار گذارند ، اما این شعارهای فریبنده، هیچ‌وقت باعث نشد که روحانیت شیعه و انقلابی خود را از صحنه های سیاسی کنار بکشد.

حجت الاسلام جعفری ادامه داد : روحانیون با ارائه نگاهی جدید از سیاست که همان سیاست ما عین دیانت ماست ، سیاست را از نگاه دنیوی و شعارهای فریبنده، که در زمان حاضر، سیاسیون و سیاست مداران ارائه می‌کنند، جدا کرده و با این کار برکات و فواید زیادی را برای انقلاب و اسلام به ارمغان آورده اند.

وی گفت : روحانیون یک نظریه جدید سیاسی را به عالم سیاست وارد کرده که همان نظریه ولایت فقیه است. این نظریه ولایت فقیه در واقع حاصل فعالیت‌های علمی و سیاسی علمای دین در قرن‌های متمادی است که نشان می‌دهد حوزه‌های علمیه همواره در این عرصه فعالیت داشته اند.

حجت الاسلام جعفری اظهار کرد : در واقع علما و روحانیون جایگاه بسیار برجسته‌ای در حفظ اسلامیت نظام مقدس اسلامی در این سالیان متمادی داشته اند.

وی بیان کرد : در این دوران که با یک محاصره اقتصادی شدید رو به رو هستیم، نظریه اقتصاد مقاومتی که حاصل نظریه ولایت فقیه است، به وجود آمده و این نگاه اقتصاد مقاومتی باعث شده تا ما بتوانیم در برابر محاصره اقتصادی هم برخوردی فعال داشته باشیم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha