جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت‌الاسلام آذربایجانی

حوزه/ مدیر مرکز تخصصی اخلاق حوزه علمیه قم تصریح کرد: باید بکوشیم با روش های علمی و اخلاقی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی حفظ و حراست کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین مسعود آذربایجانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، ضمن تبریک فرارسیدن ایام الله دهه مبارک فجر ابراز داشت: انقلاب اسلامی ایران به اذعان دوست و دشمن دستاوردهای بسیاری در عرصه های مختلف داشته و در حال حاضر مهم آن است که ما این دستاوردها را به روش های علمی و اخلاقی حفظ کرده و به دنیا نشان دهیم.

وی تقویت دین داری و معنویت در کشور را از جمله مهم ترین این دستاوردها و برکات ناشی از انقلاب عنوان کرد و افزود: در این راستا نباید از نقش بسیار کلیدی حوزه های علمیه و نهاد روحانیت به ویژه علما و مراجع عظام تقلید چشم پوشی کرد.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: حقیقتاً حوزویان و علما در طول سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره پاسدار ارزش های اسلامی و حافظ دستاوردهای انقلاب اسلامی بوده اند و با دلسوزی تمام به بیان توصیه ها و رهنمودها برای اصلاح وضع موجود پرداخته اند.

وی خواستار مراقبت و رصد مناسب از وضع موجود در راستای پیدا کردن ایرادات و اصلاح آسیب ها و نقاط ضعف در جهت حفظ و صیانت از دستاوردهای انقلاب شد و گفت: مهم  این است این که ما در هر شرایطی می بایست مراقب آفت غفلت و خوش بینی مفرط باشیم و وضع موجود را به درستی آسیب شناسی و تحلیل کنیم تا بتوانیم برای ایرادات و نقاط ضعف به خوبی چاره اندیشی کرده و در مقام اعمال راهکارها برآییم.

حجت الاسلام و المسلمین آذربایجانی همچنین تاکید کرد: باید با کار کارشناسی و تاکید بر عقلانیت و واقع نگری ، آسیب ها را رصد کرده و در پی رفع و اصلاح آن ها باشیم تا انشاا... روز به روز انقلاب ما بالنده تر و شکوفاتر شود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha