شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دانشنامه انقلاب اسلامی

حوزه/ همزمان با فرا رسیدن سی و ششمین جشن انقلاب اسلامی "دانشنامه انقلاب اسلامی " با دو هزار مطلب جدید و در مجموع با ارائه بیش از 5 هزارو 200 مطلب خواندنی پیرامون انقلاب و وقایع آن دوران در پایگاه حوزه نت به روزرسانی شد.

مسئول واحد ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز نور در گفت وگو با خبرنگاران ضمن تبریک فرارسیدن این ایام غرور آفرین و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی اظهارداشت: دانشنامه انقلاب اسلامی با 5هزار و 250 مطلب پیرامون انقلاب اسلامی و وقایع مبارزاتی آن دوران برگرفته از پرسش ها و پاسخ ها، گزیده کتاب، چکیده پایان نامه های دانشجویی و طلاب، برگزیده مقالات، بریده جراید و... از هم اکنون در دسترس محققان و پژوهشگران قرار دارد.

اکبر پوست چیان افزود: این دانشنامه مجازی اطلاعات ارزشمند خود را در قالب 29 موضوع دسته بندی و عرضه می کند.

وی به معرفی این موضوعات پرداخت و گفت: " نظام سیاسی اسلام با549 مطلب"، "حکومت در اسلام با211 مطلب "، "پیشینه انقلابی مردم ایران513"، " انقلاب اسلامی در ایران1987"، " علل و عوامل انقلاب اسلامی82"، "ویژگی های انقلاب اسلامی311"، " اهداف انقلاب اسلامی20"، "گروه ها و جریان ها در انقلاب اسلامی127"، " دستاوردهای انقلاب اسلامی485"، " ساختار سیاسی ج.ا.ا با 107مطلب"، " سیاست خارجی انقلاب اسلامی99"، " آسیب شناسی انقلاب اسلامی143" از موضوعات این دانشنامه مناسبتی می باشند.

پوست چیان، "انقلاب اسلامی و نسل سوم" و " اسناد و خاطرات انقلاب اسلامی" را از دیگر موضوعات این دانشنامه معرفی کرد و افزود: " تاریخ نگاری انقلاب اسلامی6 "، " یاران انقلاب اسلامی148"، " هنر و ادبیات انقلاب اسلامی67"، " انقلاب اسلامی از منظر اندیشمندان29"، " انقلاب اسلامی، رسانه و اینترنت3"، " انقلاب اسلامی و صدا و سیما4"،  " جمهوری اسلامی و جهانی شدن2" از جمله دیگر موضوعات دانشنامه انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: علاقه مندان با مراجعه به پایگاه حوزه نت می توانند به مطالب خواندنی دیگری از جمله؛ " پرسش و پاسخ59"، " انقلاب اسلامی و حکومت اسلامی در پایان نامه ها173"، " کتابشناسی حکومت اسلامی و انقلاب اسلامی41"، " تاثیرات انقلاب اسلامی بر جامعه جهانی22"،"وظایف ما در حفظ خط امام و انقلاب9"، " انقلاب و حضرت مهدی (عج)6" و "متفرقات انقلاب اسلامی با 17مطلب" دسترسی داشته باشند.

وی یادآورشد: علاقه مندان می توانند برای بهره بیشتر از این دانشنامه علاوه بر مراجعه مستقیم به پایگاه حوزه نت به نشانی www.hawzah.net  به نشانی مستقیم دانشنامه که در ذیل به آن اشاره شده است مراجعه کنند؛

http://www.hawzah.net/fa//Subjects/?SubjectId=99

 انتهای پیام   313/17

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha