جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
ملی گلستان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان گلستان با اشاره به الگوبرداری ملت های مظلوم از انقلاب مردم ایران، تاکید کرد: باید مقتدرانه پای ارزش‌های انقلاب اسلامی و آرمان‌های امام راحل (ره) بایستیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از گلستان، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی ملکی، در مراسم گرامیداشت ایام الله دهه فجر، در مدرسه علمیه امام محمد باقر (ع) بندرگز، با تبریک فرارسیدن سی و ششمین بهار آزادی، گفت: دهه فجر حقایق بسیاری دارد که هر کس ممکن است تنها به برخی از حقایق آن دست یابد.

وی با بیان این که سه رکن اساسی برای استمرار حکومت اسلامی، "من الله"، "مع الله" و "الی الله" بودن امور است، ابراز داشت: انقلاب اسلامی ایران "من الله" بود. حال مسیر ما باید "مع الله" باشد تا در نهایت به "الی الله" که همان مقصد است، برسیم.

مدیر حوزه علمیه استان گلستان در ادامه با اشاره به تفاوت های ایران قبل از انقلاب و بعد از آن، تصریح کرد: پیش از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، «منکر» به صورت قانونی انجام می‌شد و معروف به صورت قاچاقی، اما به برکت انقلاب و رهبری امام خمینی (ره) ورق برگشت و همه چیز رنگ و بوی اسلامی به خود گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی خاطر نشان کرد: امام خمینی (ره) در زمانی که منکرات به اوج خود رسیده بود و ناامیدی تمام جامعه را فرا گرفته بود، به صحنه آمدند و با توکل بر خدا و یاری مردم انقلابی ایران، توانست رژیم پهلوی را سرنگون و عطر انقلاب را در همه جای کشور منتشر کند.

وی با اشاره به الگوبرداری ملت های مظلوم از انقلاب مردم ایران، تاکید کرد: باید مقتدرانه پای ارزش‌های انقلاب اسلامی و آرمان‌های امام راحل (ره) بایستیم.

وی در پایان به مسئله سبک زندگی اسلامی نیز اشاره کرد و افزود: متاسفانه سبک زندگی غربی در جامعه بسیار رواج یافته و سبک زندگی اسلامی در خانواده ها کمتر مشهود است. مسئولان، مدیران کشوری و حوزویان باید مردم را با مسائل دینی و اخلاقی آگاه کنند و از افتادن در دام فرهنگ غرب نجات دهند.

برپایه این گزارش، در پایان این مراسم از طلاب ممتاز پایه های 1، 2، 5 و 6 مدرسه علمیه امام محمد باقر (ع) بندرگز تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha