جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ملکی گلستان

مدیر حوزه علمیه استان گلستان با اشاره به نقش اساسی رسانه ملی در الگوسازی سبک زندگی اسلامی، گفت: متاسفانه در رسانه ملی مطالبی به تصویر کشیده می‌شود که با ارزش‌های اسلامی مطابق نیست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از گلستان، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی ملکی، در کارگاه مشاوره خانواده اردوی زیارتی طلاب متاهل مدرسه علمیه امام خمینی (ره) گرگان در مشهد مقدس با اشاره به آیه «قُلْ إِنَّنِي هَدَانِي رَبِّي إِلَى صِرَاطٍ مُّسْتَقِيمٍ دِينًا قِيَمًا مِّلَّةَ إِبْرَاهِيمَ حَنِيفًا» (انعام . 161)، گفت: صراط مستقیم مبیّن سبک زندگی اسلامی است و وظیفه حوزه ها تبیین سبک زندگی اسلامی و اجرای آن در جامعه است

وی با اشاره به مصادیق سبک زندگی اسلامی، تصریح کرد: مهریه کم یکی از مصادیق سبک زندگی اسلامی است. چنانکه پیامبر اسلام (ص) می‌فرمایند: «خيرالنساء اقلهن مهراً؛ بهترين زنان کم مهريه‌ها هستند.»

مدیر حوزه علمیه استان گلستان همچنین به نقش بانوان در شکل گیری زندگی اسلامی اشاره کرد و افزود: وظیفه اصلی بانوان، مادری و خانه داری است و در صورت عدم ضرورت، نیازی به اشتغال آنها در کارهای بیرون از خانه نیست.

حجت الاسلام والمسلمین مصطفی ملکی، پرداخت خمس و زکات را از دیگر نشانه های اسلامی شدن زندگی دانسته و  افزود: آیات و روایات بسیاری در این باب نقل شده که پرداخت خمس و زکات سبب رشد مال و فقرزدایی می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به حدیث «النجاة فى الصدق كما ان الهلاك فى الكذب»، گفت: نجات انسان‌ها در راستگویی است. صداقت و راستى به انسان آبرو و شخصیت مى دهد، در حالى که دروغ مایه رسوایى و بى آبرویى است.

عضو شورای حوزه علمیه استان گلستان خاطر نشان کرد: نسبت به اعمال دیگران حسن ظن داشته باشیم و افعال آنها را بر بهترین وجه آن حمل کنیم و همان طور که امیرالمومنین (ع) می‌فرمایند: «ضَعْ أَمْرَ أَخِيكَ عَلَى أَحْسَنِهِ حَتَّى يَأْتِيَكَ مَا يَغْلِبُكَ مِنْهُ وَ لَا تَظُنَّنَّ بِكَلِمَةٍ خَرَجَتْ مِنْ أَخِيكَ سُوءاً وَ أَنْتَ تَجِدُ لَهَا فِي الْخَيْرِ مَحْمِلًا / بايد گفتار و كردار برادر ديني خود را به بهترين وجه قرار دهي مگر اينكه يقين پيدا كني و راه توجيه (حمل بر صحت) بر تو بسته باشد. و نبايد به سخن برادرت بد گمان باشي در حاليكه تو محمل خوبي براي توجيه كلام او مي‌يابي».

وی در پایان با اشاره به نقش اساسی رسانه ملی در الگوسازی سبک زندگی اسلامی، گفت: متاسفانه در رسانه ملی چیزهایی به تصویر کشیده می‌شود که با ارزش‌های اسلامی مطابق نیست. به عنوان مثال در برنامه های آموزش آشپزی، از وسایل و لوازمی استفاده می‌شود که برای اکثر جوانان قابل تهیه نیست.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha