پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
یزدی

حوزه/ رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: : انقلابی که سخت ترین دشمنانش روزی آرزوی انحلالش را داشتند امروز می ترسند وارد صحنه های نظامی با جمهوری اسلامی شوند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله محمد یزدی امروز در آیین رونمایی از «زبان های دوم و سوم سایت دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری و طرح جامع کتاب شناسی حکومت اسلامی»  با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به جایگاه انقلاب اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: امام خمینی(ره) انقلابی در تاریخ اسلام بوجود آوردند که بی سابقه بود و امروز در دنیا مطرح است.

وی تصریح کرد: ملتی که تحت استعمار مستکبرین بزرگ بود و ضعیف ترین ملت از نظر امکانات محسوب می شد؛ به  ملتی تبدیل شد که  قدرت پیدا کرده  و امروز بعد از 36 سال موقعیت جهانی اش ارتقا یافته است.

نائب رئیس خبرگان رهبری افزود: انقلابی که سخت ترین دشمنانش روزی آرزوی انحلالش را داشتند امروز می ترسند وارد صحنه های نظامی با جمهوری اسلامی شوند. 

رئیس جامعه مدرسین تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی از نظر قدرت آمادگی و تجهیز در حدی است که دشمنان از آن در زمان جنگ می ترسند و در زمان صلح نیز از آن حساب می برند. 

آیت الله یزدی افزود: امروز دشمنان خودشان می دانند؛ اگر دست از پا خطا کنند چه بلایی سر آن ها می آید که این مسئله گویای قدرت بزرگی است که شعاری نیست و نشان دهنده امکانات ایران است.

صادر کننده علم  پزشکی هستیم

وی افزود: پیش از انقلاب اسلامی در قم در بهترین بیمارستانی که وابسته به مراجع تقلید بود پزشکان خارجی کار می کردند؛ اما امروز به نقطه ای رسیدیم که از نظر پزشکی برتر و صادر کننده این علم هستیم و معروف ترین پزشکان متخصص را در دنیا داریم و شاهد سخت ترین عملیات جراحی و پزشکی در داخل کشور می باشیم.

رئیس دبیرخانه خبرگان رهبری با اشاره به اینکه فقط املای نانوشته غلط ندارد، اظهار داشت: هیچ گاه ادعا نکردیم و نمی کنیم که هیچ نقصی نداشتیم، اما انقلاب اسلامی نوشته ماندگاری است که تا زمان ظهور حضرت «بقیه الله» باقی خواهد بود.

آیت الله یزدی در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از فعالیت های صورت گرفته در طرح جامع «کتاب شناسی حکومت اسلامی»، اظهار داشت: زحمت بسیاری برای این قبیل کارها صورت می گیرد که علاوه بر امکانات نیروی انسانی نیازمند توان و اراده نیز می باشد.

باید پاسخگوی شبهات در به جایگاه ولایت فقیه باشیم

وی تصریح کرد: این طرح ها باید پاسخگوی شبهات و حاشیه هایی که در دانشگاه و حوزه پیرامون مسئله ولایت فقیه مطرح می شود باشد تا دشمنان سوء استفاده نکنند.

رئیس جامعه مدرسین با اشاره به اینکه در این طرح ها به مسائلی نظیر «توقیت» پرداخته شود، ابراز داشت: فتوا و حاکمیت مثل یکدیگر است، ولایت فقیه و حکومت تفاوتی ندارد و هیچ حاکم اسلامی نمی تواند پس از تشخیص تحت تاثیر حاکمیت دیگر قرار گیرد، همان گونه که هیچ مجتهدی نمی تواند مقلد مجتهد دیگری باشد؛ البته مشورت می تواند داشته باشد، اما نمی تواند زیر نظر فردی کار کند.

نائب رئیس خبرگان رهبری همچنین به اشاره به شبهه شورایی بودن ولایت فقیه گفت: تصمیمات شورایی برای اقدامات اجرایی مناسب است، نه حاکمیت اصلی. 

خطوط جغرافیایی، حاکمیت اسلامی را محدود نمی کند

آیت الله یزدی با اشاره به اینکه به ما ایراد می گیرند؛ چرا با سید حسن نصرالله رفیق هستید و می خواهید بشار اسد بماند، گفت: باید در این طرح های جامع پاسخ داده شود که خطوط جغرافیایی، حاکمیت اسلامی را محدود نمی کند و می تواند برد داشته باشد. 

وی به مسئله فتوای معروف میرزای شیرازی اشاره کرد و گفت: میرزای شیرازی در ایران نبود و فتوای ایشان از مرز جغرافیایی دیگری بود، اما اثر عجیبی در ایران گذاشت.

رئیس جامعه مدرسین افزود: آیا وقتی مقام معظم رهبری فتوای عدم توهین به مقدسات اهل سنت و همسران پیامبراکرم(ص) را می دهد فقط در دایره جغرافیایی ایران است.  

آیت الله یزدی تاکید کرد: مسئله دایره جغرافیایی حاکمیت اسلامی در حوزه های علمیه و دانشگاه مورد بحث قرار دارد و در این زمینه باید رفع شبهه کرد.  

رئیس جامعه مدرسین افزود: باید این شبهات رفع شود تا اساتیدی که رسوبات فکری غرب زدگی دارند؛ اما تدریس دینی می کنند به دانشجویان اطلاعات صحیح بدهند.

آیت الله یزدی  اظهار داشت: محتوایی در طرح های مرکز تحقیقات حکومت اسلامی قرار داده شود که دهان خیلی ها را ببندد و پاسخ به حاشیه های پیرامون مسئله ولایت فقیه باشد. 

از پژوهش های موازی پرهیز شود

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت پرهیز از پژوهش های تکراری در زمینه حکومت اسلامی تاکید کرد و اظهار داشت: کتابی که شخص امام راحل(ره) به قلم خود در مکاسب پیرامون  ولایت فقیه نوشتند، تقدم به همه نوشته ها دارد.

رئیس دبیرخانه خبرگان رهبری تصریح کرد: دوستان و شاگردان امام راحل در مسئله ولایت فقیه بحث هایی داشته اند و باید به آن ها نیز پراخته شود.

رئیس جامعه مدرسین افزود: البته این طرح ها به گونه ای اجرایی شود که از سردرگمی مخاطب و تکرار مباحث پرهیز شود. 

آیت الله یزدی در پایان با اشاره به اینکه اسلام شناسی وسیع تر از مسئله حکومت اسلامی است، گفت: اسلام آمریکایی داریم، اما اسلام غیرسیاسی نداریم.

انتهای پیام/313 /33

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha