شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
یزدی

حوزه/ رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ولایت مداری و خدمت گزاری صادقانه به مردم را از جمله مهم ترین لوازم و بایسته های قدردانی از نعمت بزرگ انقلاب اسلامی برشمرد.

آیت الله محمد یزدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به این که امروز به برکت انقلاب اسلامی و نهضت امام (ره)، دارای عزت، آبرو ، امنیت و استقلال هستیم، ابراز داشت: نسل جدیدی که امام (ره) و دوران سخت انقلاب را ندیده این است که به هیچ وجه تحت تاثیر القائات و سخنان عوام فریبانه رسانه های ضدانقلاب قرار نگیرند و بدانند که امروز ایران اسلامی به برکت انقلاب و خون های مطهر شهیدان غرق در نعمت بی نظیر امنیت و استقلال و عزت است.

وی افزود: پس از گذشت 36 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، امروز کشور ما به پیشرفت های بسیار خوبی دست یافته و ما باید با هوشیاری و بصیرت و ولایت مداری، قدردان این نعمت بزرگ الهی باشیم.

عضو خبرگان رهبری همچنین خاطرنشان کرد: همه باید بدانیم و آگاه باشیم که این انقلاب و نعمت ها به ارزانی به دست ما نیامده که خدای ناکرده بخواهیم به راحتی آن ها را از دست بدهیم؛ همچنین نباید با غفلت و کوتاهی زمینه ای را در کشور ایجاد کنیم که دشمن قسم خورده انقلاب و نظام و رهبری، طمع بورزد.

وی با اشاره به این که همه ما تا ابد مدیون امام و شهدا هستیم، گفت: این شهدای ما بودند که با خون های مطهر خود امروز این اجر و قرب را برای ما فراهم کرده اند، لذا باید با شکر نعمت الهی، قدردان انقلاب باشیم.

رئیس اسبق قوه قضاییه ادامه داد: طبعاً دولتمردان و کارگزاران نظام اسلامی اولی هستند که بیش از مردم قدردان نعمت انقلاب باشند و با خدمت رسانی صادقانه به مردم وبه ویژه ولایت مداری واطاعت از فرمایشات رهبری معظم انقلاب ، به این خواسته مهم ، جامه عمل بپوشانند.

وی تاکید کرد: همه مردم به خصوص نسل جوان ما باید بدانند که میراث دار نعمت عظیم انقلاب اسلامی هستندکه برجای مانده از نهضت خونین امام (ره) و شهیدان والامقام است و امروز باید با ولایت مداری و تبعیت از ولایت فقیه، قدردان این نعمت بی نظیر باشیم.

آیت الله یزدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این نکته که کشور ما فتنه های گوناگون را پشت سرگذاشته، تصریح کرد: در هیچ شرایطی نباید این فرمایش معروف و نورانی حضرت امام (ره) را فراموش کنیم که فرمودند "پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد."

وی خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) همواره به مسئولان رده ها می فرمودند قدر نعمت ولایت فقیه را بدانید تا کشور شما از گزند فتنه ها و توطئه های دشمنان در امان بماند، چرا که اگر سستی و غفلت در ولایت مداری داشته باشید، حتماً ضربه خواهید خورد.

وی همچنین بیان داشت: همه به ویژه مسئولان باید بدانند که معنای ولایت این است که اگر ولی امر دستوری دادند ولو این که برخلاف خواست و سلیقه ما هم بود، آن را ملاک قرار دهیم.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در خاتمه ضمن دعوت از همگان برای حضور باشکوه و با صلابت در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن گفت: این روزها یادآور حماسه پیروزی انقلاب اسلامی است که حقیقتاً انفجار نور بود و با روشنایی خود ملتی و بلکه جهان را به سمت روشنایی هدایت کرد.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha