جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله یزدی اصفهانی

حوزه/ مراسم بزرگداشت آیت الله حسین یزدی اصفهانی عصر امروز با حضور آیات رضا استادی، مرتضی مقتدایی، مؤمن و مدیر حوزه علمیه استان قم، مسئولان، مدیران مدارس علمیه و اقشار مختلف مردم قم، در مسجد امیرالمؤمین برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین گنجی، در این مراسم گفت: نهج البلاغه به سه قسم خطبه‌ها، نامه ها و کلمات قصار تقسیم شده است که هر کدام از این بخش ها حاوی مطالب با ارزش و زی قیمتی می باشد.

وی با بیان این که از میان نامه ها، نامه امیر المؤمنین(ع) به مالک اشتر و امام حسن مجتبی علیه السلام، نامه های پرارزشی می باشد، افزود:  امام علی علیه السلام در  خطبه همام 110 صفت برای متقین ذکر کرده است.

سخنران این مراسم به روایتی از امام علی علیه السلام که فرموده اند دوری از گناه، نیکوکاری، حلم و بردباری و تقوا، حرص در علم از صفات متقین است، اشاره و در ادامه به شخصیت مرحوم آیت الله حسین یزدی اصفهانی پرداخت و گفت: قوت در دین، حسن خلق، دور اندیشی، مردم داری، تواضع، ایمان عملی و تقوا از جمله ویژگی های آن مرحوم بوده است.

وی با اشاره به این که آن مرحوم یکی از اساتید اخلاق عملی در حوزه بود، افزود: حضور نیم قرن تلاش و کوشش علمی در حوزه های علمیه، نشانگر عظمت شخصیت این عالم می باشد.

سخنران مراسم ادامه داد: مرحوم آیت الله یزدی اصفهانی چهل سال مدیریت مدرسه علمیه رسالت قم را بر عهده داشت و توانست در این عرصه آثار ارزشمندی از خود به یادگار بگذارد.

حجت الاسلام والمسلمین گنجی در پایان شاکر بودن، سفارش نیک به ارحام را از دیگر ویژگی های اخلاقی این عالم فرزانه معرفی کرد و گفت: آیت الله یزدی اصفهانی، علاقه زیادی به اهل بین علیهم السلام داشت و در این مسیر ثابت قدم ماند.

انتهای پیام//

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha