پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
جامعه‌الزهرا

حوزه/اولین جشنواره غذای سالم با عنوان "طیبات" با هدف ترویج غذای سالم اسلامی - ایرانی، پیش از ظهر امروز در جامعه الزهرا(س) برگزار شد.

خانم اشرف السادات ارمکان، مدیر جشنواره غذای سالم،"طیبات" ،در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»،  با اشاره به آموزه های قرآن مجید و روایات اهل بیت(ع) پیرامون تغذیه سالم گفت: جامعه الزهرا(س) در سال جدید با استعانت از خدای متعال و عنایات حضرت فاطمه(س)، اولین جشنواره بین المللی غذای سالم "طیبات" را در هفته سلامت برگزار می کند.

وی افزود: این جشنواره با شعار "غذا از مزرعه تا سفره" و "عدالت در سلامت" ، با رویکرد ترویج و اشاعه مصرف غذای سالم و با هدف همدلی و حمایت از کودکان سرطانی برگزار شده است.

خانم اشرف السادات ارمکان خاطر نشان ساخت: با توجه به تنوع مواد غذایی و فرهنگ پخت و پز غذا در کشور ایران و قومیت های مختلفی که در جامعه الزهرا(س) وجود داشته ،آداب و رسوم پخت و پز در کشورهای دیگر و همچنین لزوم آموزش و استفاده از انواع غذاهای سنتی و جایگزین کردن آنها به جای فست فودها، لازم دیدیم تا جشنواره غذای سالم را برگزار نماییم.

وی با اشاره به نقش مهم تغذیه سالم در تکامل معنوی انسان ها افزود: با توجه به کلام حکیمانه علما که عقل سالم در بدن سالم هست، جشنواره طیبات تاکید بر آموزش پخت غذای سالم داشته و تاثیرات آن بر سلامت بدن را مورد نقد و بررسی لازم قرار می دهد.

این استاد فقه حوزه تاکید کرد: درآمد حاصل از این جشنواره برای کمک به کودکان سرطانی است که امیدواریم قدم کوچکی در جهت کمک به بی بضاعتان و نیازمندان باشد.

خانم ارمکان گفت:در این جشنواره  چهار گروه شرکت کننده  اساتید و همکاران جامعه الزهرا(س)، طلاب ایرانی و روزانه، طلاب غیر ایرانی روزانه و خوابگاهی و مجتمع هدی حضور دارندکه سعی شده در انجام کارها از اساتید و مشاوران تغذیه نیز بهره بگیریم.

وی  در پایان خاطر نشان کرد: امید است برگزاری جشنواره غذای سالم، گامی موثر در جهت  ارتقای سطح سلامت مردم جامعه البته با حفظ هویت اسلامی - ایرانی باشد.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha