شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مبلغان

دکتر حمید حبشی با حضور در بین مبلغین و مشاورین حوزه علمیه اصفهان ، راهکارهای تبلیغ موفق در بین نسل جوان را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، دکتر حمید حبشی در این مراسم، درباره راه های انتقال آموزه های تربیتی گفت: امروزه چندین روش درمورد انتقال آموزه های تربیتی مطرح است که روش تحمیل و ایجاد از مطرح ترین آنهاست.

وی در مورد آثار سوء برخی از این روش ها افزود: روش «تحمیل، ناخواسته» حالت اسارت را در مخاطب ایجاد می کند و مخاطب هم حس خوبی ازاین مساله ندارد، لذا به  مقابله می پردازد؛ پدران ، مادران و مبلغین، مخاطب خود را به نماز و حجاب تشویق می نمایند ولی فرزند برای اینکه از آنچه به او تحمیل می شود فرار کند می گوید من میانه خوبی با نماز ندارم در حالیکه اعتقاد راستین به نماز در او هست ، پس روش اشتباه بوده است.

کارشناس مسائل تربیتی ابراز داشت:انتقال مفاهیم بطور غیر مستقیم از دیگر روش هاست که رسانه های غربی از این راه  بیشترین استفاده را می برند مثلاً برخلاف عقائد درونی خود در ایام شهادت و ولادت اهلبیت علیهم السلام به مردم ایران تبریک یا تسلیت می گویند تا مخاطبین خود را ازدست ندهند و جذبشان کنند و بعد عرصه های مختلف فساد را به مردم عرضه می نمایند.

این استاد دانشگاه، در مورد ترفندهای رسانه های غربی در جذب مخاطب اذعان داشت: آنها مفاهیم خودشان را زینت و آرایش می کنند مثلاً عشق را قشنگ و رابطه با نامحرم را در لابلای فیلم ها عادی سازی می کنند و مخاطب را منفعل می کنند.

دکتر حبشی در مورد وظایف مبلغین  تصریح کرد: مفاهیم معرفتی ما از لسان اهلبیت علیهم السلام موجود است وما باید با روش های مختلف آن مفاهیم را در ذهن مخاطب به ثبات برسانیم ، والاّ ظرف وجود خود را آماده پذیرش موارد انحرافی می کند.

استاد مسائل تربیتی، با اشاره به ظرفیت های تبلیغی در حوزه علمیه گفت: مبلغ باید با انگیزه الهی وارد میدان شود تا احیاناً با برخوردهای تند مخاطب سرد نشود و باید دارای ظرفیت روانی بالا باشد واز حوزه دین نیز شناخت کافی داشته باشد.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha