جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
رشیدیان خراسان

حوزه/ استاندار خراسان رضوی با بیان این که حب آل پیامبر(ص) ریشه وحدت است، ابراز داشت: آمریکا و رژیم صهیونیستی در سایه حاکمیت جنگ سالارانه و ایجاد گروه های تکفیری به نام اسلام، به اختلافات دامن می زنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مشهد، علیرضا رشیدیان، پیش از ظهر امروز 16 دی ماه، در همایش«رحمة للعالمین» در مجتمع مازندران مشهد مقدس، با اشاره به نامگذاری هفته وحدت از سوی امام راحل(ره)، ابراز داشت: خودباوری، اتحاد و درک شرایط امروز جهان اسلام نیاز حقیقی و ضرورت کنونی مسلمانان است که با محوریت پیامبراعظم (ص)، به عنوان محور وحدت باید بر آن تاکید شود.

استاندار خراسان رضوی با بیان این که حب آل پیامبر(ص) ریشه وحدت است، ابراز داشت: آمریکا و رژیم صهیونیستی در سایه حاکمیت جنگ سالارانه و ایجاد گروه های تکفیری به نام اسلام، به اختلافات دامن می زنند.

 وی ادامه داد: طرح خاورمیانه بزرگ، تحقیر و برخورد نامناسب با مسلمانان همانند آنچه در عراق، افغانستان و ... مرتکب شدند، اسلام هراسی، برخورد دوگانه با حقوق بشر، توهین به مقدسات و ارزش ها و نیز تبعیض های ناروا از کارهایی است که توسط استکبار انجام می شود.

رشیدیان با تاکید بر این که بزرگترین افتخار ما این است که امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری به ما جرأت دادند که از قدرت های پوشالی هراس نداشته باشیم، ابراز داشت: حاکمیت های زر و زور دیکتاتورها در جهان اسلام، باعث سوء استفاده دشمنان شده و منافع جهان اسلام را به خطر انداخته است.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به این که بسیاری از توطئه های دشمن در پرتو عمل به تعالیم پیامبر اسلام(ص) خنثی شده است، تصریح کرد: امروز بشریت از نقض حقوق خود به شدت رنج می برد.

وی با تاکید بر این که امروز باید مردم و جوانان را با بدخواهی دشمنان آشنا کنیم و تقریب بین همه مسلمانان دنبال شود، خاطر نشان کرد: دشمن در کمین است و باید متوجه بود که عده ای نمی خواهند اتحاد شکل بگیرد، اما ما در برابر خدا و رسولش مسئولیم و باید از اسلام پاسداری کنیم و با همدلی موجب خشنودی ایشان شویم.

استاندار خراسان رضوی با بیان این که تاریخ مردم ایران سرشار از همدلی و اتحاد است، گفت: همکاری و همفکری علما، مسئولان، فرهیختگان و تشکل های مردمی در مناسبت های مختلف به ویژه هفته وحدت، بروز و ظهور بیشتری دارد که باید نشست های وحدت آفرین که با حضور چشمگیر علما همراه است، گسترش روز افزون یابد.

وی در پایان با اشاره به این که خراسان رضوی در سال 2017 میلادی به عنوان پایتخت اسلامی نامگذاری خواهد شد، ابراز داشت: این استان موطن اقوام مختلف است و در شهرهای گوناگون، مذاهب مختلف دارد و در عین حال وحدت و روابط حسنه ای بین آنان وجود دارد.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha