دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مساجد

حوزه/ قائم مقام دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان قم گفت: در تفاهم نامه سال تحصیلی جدید کانون های فرهنگی و هنری مساجد، 14 نوع برنامه راهبردی و مفید در نظر گرفته شده که امیدواریم مورد رضای حضرت ولیعصر(عج) قرار گیرد.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام اسدالله کریمی در نشست توجیهی تفاهم نامه سال تحصیلی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان قم که در سالن همایش شهید آوینی اداره کل ارشاد، برگزار شد، اظهار داشت: در تفاهم نامه ای که در سال جدید تدوین شده برنامه های راهبردی و کارآمدی در نظر گرفته شده که امیدواریم به نحو احسن اجرایی شوند. 

 وی با اشاره به این که حمایت های دبیرخانه از کانون ها به دو شکل است، بیان داشت: اولی برنامه های ستادی مانند آفاق اندیشه است که تاثیرات مطلوبی را در ارتقای سطح کمی و کیفی برنامه های کانون ها داشته و دومی حمایت های تفاهم نامه ایست؛ به این معنا که تفاهم نامه ها بر اساس امتیازات و توانایی هایی کانون ها منعقد می شوند.

 حجت الاسلام کریمی با بیان این که در تفاهم نامه ها 14 نوع برنامه داریم، عنوان داشت: انشاءالله این برنامه ها در راستای رضای امام عصر(عج) باشند و از همه مسئولانی که عملکردشان در کانون ها در همین راستا و قوت قلبی برای دبیرخانه است تقدیر می کنیم.

در ادامه علیرضا استادیان معاون آموزش و پژوهش کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم به تشریح برنامه های تفاهم نامه سال تحصیلی پرداخت و گفت: اولین برنامه تفاهم نامه، برگزاری کلاس های قرآنی ست که همه برنامه های دیگر نیز باید حول همین محور و بحث قرآن باشد.

وی افزود: برگزاری کلاس های علمی هم با هدف تقویت بنیه علمی درسی جوانان و نوجوانان تدوین شده است.

حجت الاسلام سید احمد موسوی معاون فرهنگی کانون های مساجد استان قم دیگر سخنران این جلسه بود که به چگونگی برگزاری برنامه اشاره کرد و به سوال های مخاطبان پاسخ گفت.

وی یادآورشد: مسابقات قرآنی مدهامتان ساعت 8 صبح جمعه 23 آبان در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار می شود.

وی با اشاره به این که امیدواریم وضعیت کتابخانه های کانون های مساجد به همّت مسئولان امر به سطح مطلوبی برسد، افزود: برای هفته کتابخوانی نیز مسابقه ای در نظر گرفته شده که جزئیات آن اعلام خواهد شد.

حجت الاسلام موسوی تاکید کرد: امیدواریم مسئولان کانون ها نسبت به برنامه های تدوین شده اهتمام لازم را داشته و با خلاقیت و مدیریت جهادی برنامه های فرهنگی را به نحو مطلوب به سرانجام برسانند.

 حجت الاسلام مهدی حسین زاده معاون امور کانون های  مساجد استان قم نیز از دیگر سخنرانان این مراسم بود که ضمن تاکید بر مستند سازی برنامه های انجام شده در کانون ها، به ارائه راهکارهایی برای رفع موانع اجرای برنامه ها پرداخت و به سوال های مستمعان در خصوص مسائل روابط عمومی پاسخ گفت.

در پایان این مراسم  نیز از برگزیدگان هسته های پژوهش کانون ها در دو بخش نوجوانان و جوانان تجلیل به عمل آمد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha