دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 329273
۱۸ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۱
حجت‌الاسلام سعید روحانی

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم گفت: ظرفیت کانون های فرهنگی در کنار مساجد بسیار بالاست که باید از این ظرفیت استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام سعید روحانی امروز  در جمع خبرنگاران، اظهارداشت: برنامه های کانون فرهنگی مساجد استان قم در بخش های مختلف برگزار می شود.

وی افزود: یکی از این برنامه ها، برگزاری دوره های تخصصی با محوریت فرهنگ دینی است؛ از جمله این دوره ها نیز می توان به برگزاری دوره تخصصی آموزشی «آفاق اندیشه» اشاره کرد.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان قم تصریح کرد: این دوره به صورت حضوری پنجشنبه و جمعه های هفته اول 21 و 22 فروردین و هفته دوم 4 و 5 اردیبهشت در مجتمع فرهنگی و آموزشی یاوران مهدی(عج) برگزار می‌شود.

حجت الاسلام روحانی با ذکر این مطلب که شکل دوره ای این طرح کمک بسیاری به عمق بخشی به این برنامه فرهنگی می دهد عنوان کرد: این طرح به مدت چهار هفته برای کادر کانون‌ها برگزار می‌شود؛ در این دوره 600 نفر در قالب کلاس‌های تخصصی، علمی، همایشی و اردویی آموزش حضور می یابند.

وی افزود: همگرایی در راستای ایجاد شبکه فرهنگی، شناسایی افرادو توانمند در کار اجرایی و فرهنگی به عنوان معین برنامه های فرهنگی،  استاندارد سازی فرآیندهای خدمات آموزشی و فرهنگی از جمله اهداف اصلی برگزاری این طرح است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم گفت: ظرفیت کانون های فرهنگی در کنار مساجد بسیار بالاست که باید از هر حیث از این ظرفیت استفاده کرد.

وی افزود: رهبرمعظم انقلاب تاکیداتی مبنی بر تقویت کانون های مساجد و رسیدن به مسجد طراز اسلامی، توانمندسازی مدیران و کادر کانون های فرهنگی هنری مساجد داشته اند که باید با تاکید بر شعار"مسجد، کانون تربیت دینی"، باور پذیر کردن حس تکافل اجتماعی و مسئولیت پذیری و لزوم کارتشکیلاتی، ایجاد تفکر راهبردی و بهبود وضعیت برنامه ریزی فرهنگی در کانون های استان به این مهم برسیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha