شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مسجد

حوزه/ تعلیم و تعلم قرآن باید در مساجد صورت گیرد و طلاب و روحانیون در این زمینه بیش از پیش تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت الاسلام محمدرضا حشتمی، معاون قرآنی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور، عصر امروز به همراه جمعی از مسئولان و دست اندرکاران برگزاری نهمین دوره مسابقات سراسری قرآنی مدهامتان، با آیت الله موسوی جزایری دیدار کردند.

آیت الله موسوی جزایری، در این دیدار با اشاره به تشکیل حلقه های صالحین در مساجد اهواز، گفت: مجریان حلقه های صالحین تربیت یافتگاه حوزه ها هستند و امروز این طرح تا جایی پیش رفته که به عنوان یک طرح موفق کشوری، در سطح مساجد ایران در حال اجراست.

حجت الاسلام حشتمی نیز در این دیدار  با ارائه گزارشی از فعالیت های صورت گرفته در مسابقات قرآنی مدهامتان، مساجد را جایگاه اصلی قرآن عنوان کرد و گفت: تعلیم و تعلم قرآن باید در مساجد صورت گیرد و طلاب و روحانیون باید در این زمینه بیش از پیش تلاش کنند.

*جشنواره «محمد(ص)؛ پیامبر صلح»

مهدی حقیقی، مشاور سینمایی معاون امور قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیز از اجرای جشنواره «محمد(ص)؛ پیامبر صلح» در کشور خبر داد و گفت: این جشنواره با هدف پاسخ به اهانت استکبار نسبت به صاحت مقدس پیامبر اعظم(ص) برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: این جشنواره با موضوع تولید فیلم های کوتاه 114 ثانیه ای برگزار می شود و هنرمندان و علاقمندان تا پایان فروردین سال آینده فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

مشاور سینمایی معاون امور قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از تدارک یک پایگاه اینترنتی به منظور بارگذاری فیلم های هنرمندان خبر داد و افزود: سایتی برای جشنواره طراحی شده که امکان بارگذاری حداقل سه هزار فیلم در آن وجود دارد و هیچ محدودیتی برای هنرمندان و فیلمسازان وجود ندارد. به گونه ای که برگزیدگان سایر جشنواره ها نیز می توانند در این مسابقه حضور یابند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha