دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله موسوی جزایری

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خوزستان، وجود اقتصاد روستایی را سبب رشد بیش از پیش کشور عنوان کرد و گفت: آمریکا با حصر اقتصادی، تصور می کرد که ایران از پای در می آید، اما به حول و قوه الهی و با تلاش مسئولان و همت کشاورزان نه تنها زمین گیر نشد، بلکه بیش از گذشته خودکفا و مقاوم شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، عصر امروز در دیدار با مسئولان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان خوزستان، با تأکید بر این که روستاهای استان باید همچون شهرها مورد توجه ویژه مسئولان قرار گیرد، اظهار داشت: امروزه آن چیزی که اهمیت دارد، توجه به وضعیت معیشت مردم و اقتصاد کشور است و با توجه به این که روستاها نقش مهمی در رونق اقتصاد کشور دارند، باید به آنها اهمیت روز افزونی داد.

وی در ادامه با تأکید بر این که کشوری آباد است که روستاهای آن آباد باشد، گفت: به یقین مرکز آبادی و آبادانی های کشور روستاها بوده و باید سرمایه گذاری ها در آنجا انجام شوند.

آیت الله موسوی جزایری، با اشاره به تحریم های اقتصادی دشمن علیه ایران، گفت: اگر بخشی از اقتصاد ایران در دست همین روستاییان پاک‌دل این مرز و بوم نبود، امروز ایران همچون دیگر کشورهایی که نظام سلطه آنها را تحریم اقتصادی کرده است نابود می شد.

وی، وجود اقتصاد روستایی و خودکفایی در محصولات کشاورزی را سبب رشد بیش از پیش کشور عنوان کرد و گفت: آمریکا با حصر اقتصادی، تصور می کرد که ایران از پای در می آید، اما به حول و قوه الهی و با تلاش مسئولان و همت کشاورزان و غیور مردان این سرزمین، نه تنها زمین گیر نشد، بلکه بیش از گذشته خودکفا و مقاوم گردید.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان این که کشاورزی یک تکلیف شرعی است، اظهار داشت: باید زمینه رشد و رونق همه روستائیانی که در این چند سال به دلالیلی عقب مانده اند، فراهم شود و این وظیفه مسئولان مربوط است.

امام جمعه اهواز، تصریح کرد: ما مدیون روستاییان هستیم و به همین جهت باید تلاش کنیم تا وضعیت معیشتی و رفاهی آنها فراهم شود تا وضعیت مهاجرت از روستا به شهر به حالت تعلیق درآید.

آیت الله موسوی جزایری، در پایان سخنان خود، خواستار رسیدگی بیشتر مسئولان به مناطق حاشیه ای شهر شد و گفت: امروز مسئولین نظام مدیون مردمی هستند که با جان و دل حافظ منافع ملی کشور بوده‌اند، لذا باید از جان و دل برای مردم تلاش کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha