یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
محمد تابش - بندر امام خمینی(ره)

حوزه/ جوانانی که قصد ورود به حوزه را دارند، باید هدف کوتاه و سپس بلند مدتی را برای خود ترسیم کنند، چرا که تحصیل در حوزه، امتیازات و سختی های خاصی دارد و افرادی که قصد ورود حوزه را دارد، باید به آن توجه کنند.

حجت الاسلام محمد تابش، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به نزدیک شدن برگزاری آزمون ورودی حوزه، اظهار داشت: جوانانی که خواهان ورود به حوزه هستند، باید اهدافشان را به گونه‌ای تنظیم کنند که هم از نظر معنوی و هم از نظر علمی در جایگاه عالم و مجتهد قرار گیرند، در این صورت می توانند دردی از جامعه را حل کرده و مردم را به راه راست هدایت کنند.

*نقش محوری روحانیت در جامعه

 وی با بیان این که روحانیت نقش محوری در جامعه اسلامی دارد، ابراز داشت: افرادی که خواهان ورود به مسیر طلبگی هستند، باید بدانند که در آینده وظیفه بزرگی را عهده دار بوده و آن مهم هدایت بشریت به سوی ارزش های الهی است.

*روحانی، الگوی نسل جوان

استاد حوزه علمیه خوزستان، با مطرح کردن این مسأله که یک طلبه و روحانی الگوی نسل جوان جامعه است، تصریح کرد: فردی که قرار است در آینده الگوی نسل جوان جامعه شود، باید از همین ابتدای کار خود را هم آماده کسب معارف و مبانی دین اسلام کرده و هم شخصیت خود را از لحاظ علمی و سبک زندگی اسلامی پرورش دهد تا بدین صورت توانایی دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی داشته و مبلغ عملی و حقیقی اسلام راستین در جهان باشد.

*ملاک های طلبه موفق

حجت الاسلام تابش، به ملاک و معیارهای طلبه موفق اشاره کرد و افزود: ایمان آگاهانه، علم و معرفت پژوهش محور، فراگیری فنون مهارت های تبلیغی و درک شرایط سیاسی، اجتماعی و فرهنگی روز، برخی از ملاک و معیارهای طلبه موفق است.

*نیاز امروز جامعه

مدیر مدرسه علمیه بندر امام خمینی(ره)، با بیان این که نیاز امروز جامعه اسلامی به تربیت طلاب موفق و فراگیر است، گفت: امروز نظام اسلامی ایران نیازمند طلاب و دانشجویانی است که بتوانند در مسیر علمی کوشا بوده و نسبت به فراگیری علوم عزم جدی داشته باشند.

وی در ادامه تصریح کرد: از آنجایی که روحانیت جهت گیری های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی جامعه را تعیین کرده و هدایت افکار و عواطف عمومی را بر عهده دارد، تحصیل در حوزه، امتیازات و سختی های خاص خود را دارد و باید افرادی که قصد ورود به حوزه را دارد، به آن توجه کنند.

* اهداف کوتاه و بلند مدت تعیین کنید

حجت الاسلام تابش، در پایان با بیان این که شناسایی اهداف و چرایی ورود به حوزه باید همواره مد نظر نوجوانان و جوانان باشد، اظهار داشت: به آن دسته از جوانانی که قصد ورود به حوزه را دارند، توصیه می کنم که در ابتدای مسیر هدف کوتاه و سپس بلند مدتی را برای خود ترسیم کرده و هر چند وقت یک بار به آن نگاهی بی اندازند و مسیر فعلی را با مسیری که برای خود تعیین کرده اند، مقایسه کنند تا بدین صورت بتوانند خود را برای انجام تکالیف سنگینی که بر عهده سربازان امام زمان(ع) است، آماده کنند.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha