چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
حجت‌الاسلام آلبکل

حوزه/ کارشناس مسائل فرهنگی، هنر را از برترین ابزارهای معرفی و تبلیغ ارزش ها برشمرد وگفت: هفته هنر انقلاب اسلامی فرصتی مناسب برای اندیشیدن پیرامون فعالیت‌های هنرمندان در طول سال های گذشته جهت معرفی هنر انقلاب اسلامی ایران است.

حجت الاسلام علی آلبکل، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به سالروز شهادت شهید سید مرتضی آوینی به عنوان روز هنر انقلاب اسلامی افزود: آوینی نمونه ای از یک هنرمند متعهد است که آثار ماندگار او در زمینه های مستند و کتاب، قابل تقدیر است؛ چرا که به خوبی توانسته ارزش های الهی را از منظر هنر به سمع و نظر مخاطبان برساند.

این کارشناس مسائل فرهنگی با اشاره به اهمیت واکاوی نظرات و اندیشه های شهید آوینی تصریح کرد: قلم شهید آوینی در خدمت انقلاب اسلامی بود و خود او معتقد بود که غرب نیز دوران تاریخی را طی کرده و اکنون رو به سوی اضمحلال و فروپاشی است.

وی بر لزوم تعامل بیش از پیش هنرمندان و روحانیت تأکید کرد و گفت: الگو سازی بر اساس ارزش های دینی از کارکردهای هنر انقلاب اسلامی است که تعامل با حوزه علمیه می تواند این امر را سهل الوصول کند.

حجت الاسلام آلبکل با اشاره به نقش اثر گذار امور هنری در گذشت بیش از ۳۰ سال از انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: امام خمینی(ره) در سخنانی فرمودند: « ما باید انقلاب اسلامی ایران را به سراسر جهان صادر کینم» که در این خصوص رسانه می تواند یکی از بهترین ابزارها جهت صدور انقلاب اسلامی به دنیا باشد.

کارشناس مسائل فرهنگی، بر اهمیت تربیت نیروهای انقلابی در عرصه فرهنگ و هنر تأکید کرد و گفت: در طول سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد تولید آثار غنی و ارزشمندی از سوی هنرمندان ارزشی در عرصه های گوناگون هنری بوده ایم که توجه ویژه به مقوله تربیت نیرو می تواند در این زمینه اثر گذار تر باشد.

حجت الاسلام آلبکل، فرهنگ و هنر را از ابزارهای دشمن جهت ضربه زدن به جوانان و نظام خانواده برشمرد و تصریح کرد: اگر هنرمندان بتوانند ارزش های اسلامی را از طریق هنر به مخاطب عرضه کنند، افزون بر تأثیر گذاری می توانند تاثیر بسزایی در فرهنگ سازی دینی جامعه به ارمغان آورند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha