دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
 سیدی ثانی - تبریز

حوزه / استاد حوزه علمیه آذربایجان شرقی، گفت: ارائه محتوای دینی در قالب های مختلف و متنوع هنری، یکی از نیاز های اساسی حوزه های علمیه است، چرا که هنر تاثیرگذاری و نفوذ کلام را چند برابر کرده و آن را جاودانه می کند.

حجت الاسلام سیدی ثانی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، به مناسبت سالروز شهادت سید مرتضی آوینی، روز هنر اسلامی، ضمن بیان این مطلب که نقش هنر در تبیین آموزه های دینی بی بدیل بوده و ضروری است که طلاب مفاهیم دینی را در قالب های هنری عرضه نمایند، افزود: هنر از جمله مباحثی است که در طول تاریخ بشر، مورد توجه بوده چشم ها و گوش ها را  به خودش جلب کرده است.

وی افزود: چون در هنر نوع آوری و تنوع وجود دارد، می تواند با فرهنگ های مختلف وفق پیدا کرده و محتوای آن فرهنگ را با زبانی شیوا و رسا به مخاطب انتقال دهد و به همین منظور از اهمیت ویژه و بالایی برخوردار است.

این استاد حوزه تاکید کرد: حوزه های علمیه، علماء، طلاب و روحانیون اگر می خواهند قدرت نفوذ کلامشان ارتقاء یابد، باید وارد در عرصه های هنری شده و مفاهیم دینی را در قالب های هنری ریخته و به مخاطبانشان عرضه نمایند.

وی بیان داشت: منظور از ورود طلاب و روحانیون در عرصه هنر بدین معنی نیست که طلاب بروند به سوی کارگردانی یا تدوین فیلم، خیر، بلکه مقصود از ورود در عرصه‌های مختلف هنری، تولید محتوای دینی و تحویل دادن آن به هنرمندان است تا آن محتوا را در قالب هنر ریخته و عرضه نمایند.

حجت الاسلام سیدی ثانی ضمن بیان این مطلب که اگر دین در قالب هنر عرضه شود جاودانه خواهد شد، افزود: پل ارتباطی مستقیم بین حوزه های علمیه و هنرمندان باید ایجاد شده و حفظ گردد.

وی خاطر نشان کرد: یکی از نیاز های اساسی حوزه های علمیه، ارائه محتوای دینی در قالب های مختلف و متنوع دینی است، چرا که هنر تاثیرگذاری و نفوذ کلام را چند برابر کرده و آن را جاودانه می کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha