یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
دفاع مقدس

حوزه/ روحانیت باید پیام دفاع مقدس را حفظ و آن را به نسل های آینده منتقل کند. چرا که اگر فرهنگ شهادت طلبی در جامعه رواج پیدا کند، جامعه از آسیب ها در امان می ماند.

حجت الاسلام محمد رضا رضوانی پور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در تهران، با تاکید بر نقش روحانیون در تبلیغ آموزه های اصیل دینی و شناساندن معارف الهی به مردم، اظهار کرد: بنا به فرموده قرآن کریم «فَلَوْلاَ نَفَرَ مِن كُلِّ فِرْقَةٍ مِّنْهُمْ طَآئِفَةٌ؛ چرا از هر گروهی، دسته ای به سفر نروند تا دانش دين خويش را بياموزند و چون بازگشتند مردم خود را هشداردهند». روحانیت وظیفه دارد در مسئله دین و اعتقاد مردم بصورت دقیق و جدی کار کند. و مردم نیز بنا به فرمایش دین، باید از انذار و تبشیر روحانیون و مبلغین دین تبعیت کنند.

مدیر مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) تهران با اشاره به این که مبنای 8 سال دفاع مقدس، اصول دین بود، افزود: روحانیت باید پیام دفاع مقدس را حفظ و آن را به نسل های آینده منتقل کند. چرا که اگر فرهنگ شهادت طلبی در جامعه رواج پیدا کند، جامعه از آسیب ها در امان می ماند.

وی تصریح کرد: پيامبر گرامي اسلام(ص) با ترويج فرهنگ جهاد و شهادت توانست با جمع اندك مسلمانان، نصرت و ياري خداوند متعال را كسب كرده و بزرگترين ضربه ها را بر پيكر شرك وارد نموده و سبب تثبيت و گسترش اسلام شود.

حجت الاسلام رضوانی ادامه داد: همان گونه که حضرت زینب(س) با شجاعت و ایثار، یزید و یزیدیان را رسوا کرد و خون شهداء را زنده نگه داشت تا پیام عاشورا برای همیشه ماندگار شود، در شرایط کنونی نیز روحانیت در قبال ترویج فرهنگ دفاع مقدس مسئولیت مهم و سنگینی برعهده دارد.

مدیر مدرسه امام حسن عسکری(ع) ضعف اعتقادی برخی مسئولین فرهنگی را از موانع ترويج فرهنگ ايثار و شهادت در جامعه دانسته و افزود: عدم شناخت صحيح و كافي نسل هاي جديد از فرهنگ ايثار و شهادت، عدم پاسخگويي به شبهات فكري ايجاد شده در اين زمينه، تهاجم فرهنگي دشمنان خارجي و داخلي در قالب تبليغات سوء رسانه اي و جنگ نرم نسبت به ارکان اصيل فرهنگ اسلامي،كمرنگ ساختن پيامدهاي مثبتِ فرهنگ شهادت از دیگر موانع ترویج فرهنگ ایثار و شهادت طلبی در جامعه است.

وی با تاکید بر این که نسل جديد بايد بداند آسايش و امنيت امروزش مرهون چه ايثارگري ها، فداكاري هایی است، گفت: ايثار و شهادتي موجب کمال انسان خواهد شد که با شعور و آگاهی انتخاب شده باشد. این شناخت جز با همت و تلاش مبلغین دین حاصل نمی شود و امروز نیز با ترویج فرهنگ اسلامی در جامعه می‌توانیم جوانانی را همانند شهدای صدر اسلام و انقلاب اسلامی پرورش دهیم.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha