جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
1

حوزه/ بر اساس آماری که ما از برخی کشورهای اروپایی گرفتیم، میزان و عمق نفوذ نامه رهبر معظم انقلاب را در بین تشنگان حقیقت به خوبی در یافتیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام و المسلمین رمضانی، عصر امروز در سخنرانی پیش از دستور جلسه چهارم اجلاس هفدهم مجلس خبرگان، با محور قراردادن نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکای شمالی، این نامه روشنگرانه را مورد بررسی و تحلیل قرار داد و گفت: با توجه به اینکه در اروپا ساکن هستم، شاهد پروژه اسلام هراسی غرب به ویژه در بین دانش آموزان و دانشجویان و در سطح مدارس و دانشگاه ها هستم، اما در مقابل زمینه و بستر برای شناخت اسلام و اسلام گرایی را نیز به طور جدی شاهدیم.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ همچنین با ارائه آماری از گروندگان به اسلام، این حجم گرایش به دین اسلام را علی رغم فعالیت های افراطی برای اسلام هراسی دشمنان، از میزان نفوذ اسلام در بین توده مردم اروپا خبر داد.

عضو خبرگان رهبری، بروز پدیده معنویت گرایی در غرب را خوب ارزیابی کرد و افزود: بحران هویت در غرب امروز، نیاز به دین و مذهب را هر چه بیشتر طلب می کند و ضرورت تدوین کتب و حضور پر رنگ تر در فضای مجازی از سوی عالمان دین را مورد تأکید قرار می دهد.

وی با اشاره به این که نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکا را در همین چارچوب می توان مورد ارزیابی قرار داد، ابراز داشت: بر اساس آماری که ما از برخی کشورهای اروپایی گرفتیم، میزان و عمق نفوذ نامه معظم له را در بین تشنگان حقیقت به خوبی در یافتیم.

حجت الاسلام والمسلمین رمضانی با اشاره به نقش رهبری و ولایت فقیه در نظام اسلامی، خطاب به اعضای مجلس خبرگان گفت: یکی از وظایف مجلس خبرگان، تقویت ولایت فقیه و شخص رهبری است و این امر با پیگیری مطالبات ایشان تحقق پیدا خواهد کرد و باید به صورت علمی در این زمینه اعضای محترم خبرگان ورود داشته باشند.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ افزود: امروز به واسطه عدم پاسخگوئی به سئوالات و شبهات، جوانان بسیاری به دنبال بی دینی رفته و لائیک شدند و اکنون در برخی از کشورها بیش از 30% لائیک و بی دین هستند، ولذا نهضت های معنوی و عرفان های کاذب در آمریکا و اروپا به 4000 فرقه رسیده اند و درصدد جذب جوانان هستند.

عضو خبرگان رهبری در پایان تاکید کرد: باید معارف اسلام ناب توسط اندیشمندان مسلمان به صورت مستقیم، با مراجعه به قرآن مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha