یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
l

حوزه / نخستين همايش تقريب با عنوان پيامبر الگو و مرجع همه مسلمانان با حضور طيف هاي مختلف اسلامي در پاريس برگزار شد.

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري «حوزه»، نخستین همایش تقریب مذاهب اسلامی با عنوان «پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم، الگو و مرجع همه مسلمانان» به همّت گروههای اسلامی به ویژه مرکز اسلامی انفتاح، روز شنبه 14. فوریه  2015  در شهر پاريس پايتخت فرانسه برگزار شد.

سخنراني رئيس اتحاديه اروپايي علما و تئولوگهاي شيعه

رئیس اتحادیه اروپایی علما و تئولوگهای شیعه و امام مرکز اسلامی هامبورگ، حجت الاسلام والمسلمين رمضانی سخنران پایانی این همایش بود.

وی در اين همايش گفت: از نظر قوانین موجود بین المللی مثل ماده سوم حقوق بشر (سی ماده ای) و نیز قانون جزایی بسیاری از کشورها مثل آلمان، انگلیس و برخی دیگر از کشورهای اروپایی، توهین به انبیاء و مقدسات ادیان جرم است. 

رئیس اتحادیه اروپایی علما و تئولوگهای شیعه ادامه داد: پیامبر بزرگوار اسلام(ص) به دنبال بسط و گسترش معنویت در بستر رحمت و عقلانیت بود و پیروان راستین او نیز چنین اند. بر این اساس هر گونه افراط و تفریط،  از چارچوب شناخته شده شریعت مقدس اسلام خارج است و آنچه که امروزه در گروههای تکفیری و جهادی متحجّرهمچون داعش تبلور یافته، در حقیقت با مدیریت پنهان استکبار جهانی به دنبال تخریب چهره درخشان اسلام است تا جایی که آنان بر اساس یک بدعت عقیدتی است که برداشت نادرست از تلازم ایمان و عمل، بسیاری از مسلمانان را نیز واجب القتل می شمرند.

وي از سکوت معنا دار رسانه ها و جریانات سیاسی در قبال کشته شدن سه دانشجوی جوان مسلمان در کارولینای آمریکا انتقاد کرد و به نمایندگی از علمای اسلام از عقلای جامعه جهانی خواست تا چار چوب منطقی اعتدال و عدالت را برای همگان تبیین کنند و  برخورد افراطی و غیر صادقانه و دو گانه نسبت به حقایق را تقبیح نمایند چرا که این به نفع بشریت است.

سخنراني رئيس مركز اسلامي انگليس

سخنران دیگر این همایش حجت الاسلام و المسلمین محمد علی شمالی رئیس مرکز اسلامی لندن  بود که به مقایسه جامعه قبل و بعد از بعثت پیامبر اسلام پرداخت و نتیجه گرفت: پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله با تزریق محبّت، معرفت و حکمت، جامعه عقب مانده فرهنگی جاهلی را متحول کرد و به یک جامعه بالنده و رشد یافته ارتقاء داد.  وی با ذکر نمونه های تاریخی از سیره و زندگانی عملی آن بزرگوار گفت: اخلاق و رفتار عملی پیامبر(ص) بر اساس رحمت عام در مقابل دوست و دشمن و کوچک و بزرگ بود.

سخنرانان دیگر این همایش  حجت الاسلام سیّد نقوی (دبیر همایش ) دکتر یاسین علی پلیسیه، مسلمان فرانسوی الاصل بودد.

دکتر یاسین یادآور شد: سنت و مدرنیته قابل جمع هستند و خط توهین به انبیاء که از زمان جاهلیت عرب شروع شد و در قرون وسطی توسط تندروها ادامه یافت و در جامعه لیبرال امروز نیز  تبلیغ می شود غیر معقول و غیر منطقی است و راه به جایی نخواهد برد.

حجت الاسلام سید نقوی نیز ضمن تقدیر از میهمانان  و حضار به تبیین اهداف این همایش پرداخت و  گفت: معرفی شخصیت والای پیامبر اسلام(ص) جدای از معرفی قرآن کریم نیست و الگوی یک مسلمان حقیقی است. نباید اجازه بدهیم برخی از رسانه های مغرض این نشانه رحمت الهی را نزد جوانان اروپایی واژگونه جلوه دهند. وی توهین به پیامبر بزرگوار(ص) را توهین به انسانیت بر شمرد و آن را محکوم کرد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha