جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
احمد مبلغی در دیدار دکتر جلول محمد صدیقی

حوزه / امروز لازم است اردگاه اسلام شامل شیعه و سنی در صف واحدی، اردگاه مسیحیت را به کوشش مشترک جهت "تقویت اخلاق در جهان" دعوت کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی در دیدار دکتر جلول محمد صدیقی مدیر مرکز امام غزالی مسجد بزرگ پاریس گفت: امروز لازم است اردگاه اسلام شامل شیعه و سنی در صف واحدی، اردگاه مسیحیت را به کوشش مشترک جهت "تقویت اخلاق در جهان" دعوت کند.

وی با اشاره به اینکه چنین دعوتی اگر صورت گیرد چند فایده در بر دارد، گفت: یک فایده این است که روابط بشر از حیث زندگی، بیش از گذشته در هم تنبیده شده، و چنین وضعیتی زندگی بشر را به بازتعریف و بازسازی مبتنی بر مشترکات اخلاقی نیازمند کرده است.

رییس دانشگاه مذاهب اسلامی گفت: دعوت به اخلاق ادیانی خود؛ مصداق دعوت به کلمه" سواء" است که قران ما را به دعوت کردن اتباع ادیان نسبت به آن فراخوانده است.

وی ادامه داد: فایده سوم غبار زدایی از چهره اسلام ناب محمدی است که متاسفانه  این چهره در اثر رفتارهای سلفی های تندرو در نزد جهانیان غبارآلود جلوه داده می شود.

 گفتنی است حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی برای پاره ای نشست ها، سخنرانی ها و دیدارها به پنج کشور فرانسه، ایتالیا، سوئد، بلژیک و واتیکان سفر کرده است.

 دیدار با دکتر جلول محمد صدیقی در پاریس پایتخت کشور فرانسه صورت گرفت و قرار است ایشان سخنرانی مهمی را در جمع مسلمانان رم نیز انجام دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha