جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت اسلامی والمسلمین علی اسلامی

حوزه / نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری، با تاکید بر استفاده از ابزارهای نوین در تبلیغ احکام اسلامی، گفت: قطعا یکی از راههای موثر در این زمینه استفاد از ابزارهای نمایشی و هنری است که می تواند بسیار موثر باشد

حجت الاسلام و المسلمین علی اسلامی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های خبرگزاری «حوزه» با گرامیداشت 20 فروردین، یادآور عروج  سيد مرتضي آويني که به عنوان روز هنر انقلاب اسلامي نامگذاري شده است، اظهارداشت: اسلام دین جامعی است که به تمام ابعاد زندگی توجه نموده و در این زمینه هنر بخشی از این دین مبین است.

عضو خبرگان رهبری، با بیان اینکه هنر از مقوله هایی است که از دیرباز مورد توجه علمی دین بوده و تمام معماری های قدیمی اسلامی نمونه این مهم می باشد، افزود: امروز هم نباید از ابعاد مختلف هنر غافل شویم .

وی با بیان اینکه هنر بخشی از دین اسلام و به خصوص شیعه است، ادامه داد: از دیر باز  بزرگان ما با ابزارهای هنری مختلف به تبلیغ آموزه های دینی و شعائر الهی پرداخته و احکام اسلامی را در قالب هنری بیان کردند.

امام جمعه تاکستان گفت: یکی از جلوه های بروز هنر در تاریخ شیعه ، تعزیه است که  پدران ما از گذشته در قالبی بسیار هنرمندانه  به بیان وقایع کربلا می پرداختند .  

این استاد حوزه، با تاکید بر استفاده از ابزارهای نوین روز برای صدور پیام انقلاب اسلامی در شرایط فعلی به تمام جهانیان بیان داشت: قطعا یکی از راههای موثر در این زمینه استفاد از ابزارهای نمایشی و هنری است که می تواند بسیار موثر باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha