دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 347890
۲۶ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۳
عبدالکریم عابدینی قزوین

حوزه/ امام جمعه قزوین گفت: انجام گناه باعث جلوگیری از نزول برکات آسمانی و زمینی می شود لذا در تحلیل و مدیریت منابع باید روی معنویات هم به عنوان یک عنصر مهم توجه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، در دیدار با مدیر عامل و کارکنان شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قزوین بیان کرد: آب حیاتی ترین عنصر زندگی بشر است و اگر آب نباشد زندگی همه موجودات بر روی کره زمین به خطر افتاده و همه دچار مشکل خواهند شد.

وی با اشاره به بخشی از آیه 30 سوره انبیاء «وَجَعَلْنَا مِنَ الْمَاء كُلَّ شَيْءٍ حَي : و از آب هر چیزی را زنده گرداندیم» افزود: خداوند در آیه فوق، ارزش آب را به انسان ها متذکر شده و در این زمینه مسلمانان باید الگوی همه عالم بوده و حمایت و پاسداری از آب را یکی از وظایف مهم خود محسوب نمایند.

امام جمعه قزوین ادامه داد: عوامل زیادی در بحران مربوط به آب دخیل است که غالبا هم مسائل جغرافیایی و زیست محیطی را در نظر می گیرند اما وقتی به قرآن مراجعه می کنیم متوجه می شویم که خداوند در آیه 96 سوره اعراف«وَلَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرَى آمَنُواْ وَاتَّقَواْ لَفَتَحْنَا عَلَيْهِم بَرَكَاتٍ مِّنَ السَّمَاءِ وَالأَرْض : و اگر مردم شهرها ايمان آورده و به تقوا گراييده بودند قطعا بركاتى از آسمان و زمين برايشان مى‏گشوديم»  فرموده که ایمان مردم هم در نزول برکات زمینی و آسمانی که آب هم یکی از آنهاست موثر است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با ذکر این نکته که خداوند متعال، برکات زمین و آسمان را به اهل ایمان می دهد خاطر نشان کرد: انجام گناه باعث جلوگیری از نزول برکات آسمانی و زمینی می شود بنابراین در تحلیل و مدیریت منابع باید روی معنویات هم به عنوان یک عنصر مهم توجه شود.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی عنوان کرد: اسراف به معنی واقعی کلمه منکر محسوب می شود که در این زمینه باید با فرهنگ سازی صحیح مصرف آب از هدر رفتن آن جلوگیری کنیم که این امر نیازمند توجه همگانی است.

امام جمعه قزوین با تاکید بر در نظر گرفتن مسائل فنی در زمینه تامین آب و مدیریت منابع آبی در روستاها گفت: اگرچه باید در مسئله تامین آب دارای برنامه ریزی بوده و به مسائل فنی توجه کرد اما بخش مهمی از مشکل را می توان با همکاری مردم از طریق فرهنگ سازی حل کرد.

محمد علیزاده مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قزوین، هم در این دیدار، ضمن ارائه گزارشی از وضعیت و خدمات انجام گرفته در روستاها گفت: شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قزوین از یادگارهای جهاد سازندگی است که  با کارمندان جهادی در جهت تامین و رفع آب مورد نیاز روستائیان استان فعالیت می کند.

وی افزود: به دلیل مصرف گرایی در زمینه های مختلف از جمله آب دچار مشکل هستیم که باید با همکاری همه جانبه اعم از خانواده ها و سایر اقشار مردم با کاهش الگوی مصرف بتوانیم دوره و شرایط خشکسالی را که با آن مواجه هستیم پشت سر بگذاریم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha