جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 348040
۲۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۵
عبدالکریم عابدینی قزوین

حوزه/ امام جمعه قزوین با بیان اینکه امروز نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی ایران ماموریتی جهانی دارد، ثبات قدم و ارتباط مداوم با خدا را رمز پیروزی این ارتش عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین، امروز  در مراسم رژه روز ارتش جمهوری اسلامی ایران که در مقابل تیپ 16 زرهی قزوین با حضور فرماندهان نظامی، یگان های نیروهای مسلح و مسئولین استانی برگزار شد با اشاره به آیه 60 سوره انفال« وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا اسْتَطَعْتُم مِّن قُوَّةٍ وَمِن رِّبَاطِ الْخَيْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدْوَّ اللّهِ وَعَدُوَّكُمْ و هر چه در توان داريد از نيرو و اسبهاى آماده بسيج كنيد تا با اين تداركات دشمن خدا و دشمن خود و خدا را بترسایند » بیان کرد: وجه امتیاز نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی ایران در مقایسه با نیروهای نظامی کشورهای دیگر این است که نیروی های مسلح جمهوری اسلامی ایران، نیرویی مومن، مکتبی و خدایی است و خدای متعال بنیانگذار این ارتش است.

وی ثبات قدم در میدان های نبرد و ارتباط مداوم با خدا را رمز موفقیت ارتش الهی عنوان کرد و با اشاره به آیه 45 سوره انفال « يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ إِذَا لَقِيتُمْ فِئَةً فَاثْبُتُواْ وَاذْكُرُواْ اللّهَ كَثِيرًا لَّعَلَّكُمْ تُفْلَحُونَ: اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد چون با گروهى برخورد مى‏كنيد پايدارى ورزيد و خدا را بسيار ياد كنيد باشد كه رستگار شويد» افزود: ارتشی که خدای متعال بنیانگذار و همیشه پشتیبان آن است وقتی در مقابل گروهی از دشمنان قرار می گیرد باید ثبات و پایداری داشته و لحظه ای ارتباط خود را با خدای خود قطع نکند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: اطاعت از فرامین الهی و داشتن نگاهی خدایی و قلبی مهربان و سرشار از رحمت، رمز موفقیت ارتش الهی است که اگر این گونه شد اقشار محروم دنیا پشتیبان این ارتش و منتظر قدوم آنها خواهند بود.

امام جمعه قزوین اظهارکرد: ارتش و نیروهای مسلح در نگاه قرآنی تنها نیست و مطابق با آیه 7 سوره فتح« وَلِلَّهِ جُنُودُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَكَانَ اللَّهُ عَزِيزًا حَكِيمًا : لشكريان آسمانها و زمين تنها از آن خدا است، و خداوند شكست ناپذير و حكيم است.» اجزا عالم و آفرینش و همه مسلمانان، مومنان و مستضعفان همه در کنار این ارتش هستند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی اضافه کرد: جنود الهی همراه و هم رزم کسانی هستند که در راه خداوند و برای دفاع از مومنان، مسلمانان و حتی مردم مستضعف غیر مسلمان در جهت اجرای فرامین الهی و انبیاء قیام کرده اند.

 وی افزود: امروز نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی ایران ماموریتی جهانی دارد و ملل مستضعف جهان به این نیروها امیدوار و حامی و پشتیبان آنها هستند.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: ارتش و نیروهای مسلح نظام مقدس جمهوری اسلامی پیرو پیامبری هستند که فرمود هر کس ندای کمک خواهی فردی را بشنود اما به آن پاسخ ندهد مسلمان نیست و این نشان دهنده وظیفه سنگین نیروها در دفاع از مستضعفین است و ما نیز زمزمه گر« انی سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم» تا قیام منجی عالم بشریت و مهربانترین مصلح جهانی خواهیم بود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha