دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نوروزی قزوین

حوزه/ مدیر کل اوقاف و امور خیریه قزوین از آغازثبت نام مرحله چهارم طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین،  حجت الاسلام مصطفی نوروزی با اعلام این خبر گفت: با توجه به تدابیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم، طرح تربیت حافظان قرآن از سال 91 در دستور کار همه نهادهای فرهنگی قرار گرفته و امسال چهارمین سالی است که این طرح در سطح کشور و استان اجرایی می شود.

وی اجرای طرح ملی حفظ قرآن کریم را گامی موثر در جهت تحقق مطالبات رهبری در خصوص ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه دانست و بیان کرد: طرح تربیت حافظان قرآن به منظور تربیت یک میلیون حافظ قرآن کریم در بخش‌ها و رشته‌های مختلف توسط سازمان اوقاف و امور خیریه نیز در حال اجراست و خوشبختانه طی سه سال متوالی با موفقیت چشمگیری مواجه بوده است.

حجت الاسلام نوروزی از آغاز ثبت نام مرحله چهارم طرح تربیت از فروردین ماه در سطح استان خبر داد و افزود: این طرح در قالب برنامه‌ای چهارساله از سال 91 کلید خورد و امید است با قوت و در سال‌های آینده ادامه یابد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه قزوین تصریح کرد: کلاس های مرحله چهارم طرح از 12 اردیبهشت امسال همزمان با سالروز میلاد حضرت علی بن ابیطالب(ع) آغاز خواهد شد و علاقه مندان می توانند جهت ثبت نام و مشارکت در طرح به مکان های اجرای طرح و برگزاری کلاس ها در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه، مساجد و موسسات قرآنی وابسته مراجعه کنند.

این مسئول عنوان کرد: آزمون طرح تربیت حافظان قرآن امسال نیز همچون سال گذشته در دو بخش شفاهی وکتبی و رشته های حفظ جزء حفظ موضوعی برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام نوروزی با بیان اینکه آزمون پایانی حفظ موضوعی و ترتیبی 7 اسفند امسال همزمان با سراسر کشور برگزار می شود اظهار کرد: هر داوطلب تنها می تواند در یکی از رشته های ترتیبی و یا موضوعی ثبت نام کرده و آزمون دهد اما شرکت افراد به عنوان داوطلب آزاد در رشته دوم بلامانع است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha