دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام عابدینی قزوین

حوزه/ امروزجاذبه فرهنگ اسلام ناب باعث گرایش عده زیادی از اقصی نقاط عالم به اسلام و تشیع شده و باید بدانیم که آینده جهان با سلیقه آل محمد(ص) ساخته خواهد شد و شهیدان پایه گذاران اصلی این بنای عظیم هستند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در دیدار جمعی از مادران و همسران شهید که صبح امروز در دفتر امام جمعه قزوین برگزار شد، بیان کرد: مادران شهدا با تربیت فرزندانی شجاع و فداکار، به معنای واقعی کلمه مایه آرامش و ثبات جامعه هستند.

وی، تقارن میلاد حضرت زهرا (س) و امام خمینی (ره) را امری مبارک دانست و گفت: امام (ره) تحقق بخش آرمان ها و آرزوهای فاطمی در جهان بودند..

امام جمعه قزوین با ذکر این نکته که حضرت زهرا(س) الگوی مادران شهداست، عنوان کرد: علی رغم این که مادران و همسران شهدا، فداکاری های زیادی در دوران های مختلف تاریخ ایران انجام داده اند، اما همیشه این سوال در ذهن آنها وجود دارد که "ما برای انقلاب چه کرده ایم؟" که این امر تاثیر پذیرفته از فرهنگ فاطمی «الجار ثم الدّار» است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: حضرت فاطمه (س) الگو، مربی و معلم همه زنان در هر زمان و مکانی است و مادران شهدا شاگردان ممتاز مکتب و مدرسه صدیقه طاهره (س) هستند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با تاکید بر اینکه آینده جهان متعلق به فرهنگ آل محمد (ص) است، اظهار کرد: امروزه جاذبه این فرهنگ ناب باعث گرایش عده زیادی از اقصی نقاط عالم به اسلام و تشیع شده  و باید بدانیم که آینده جهان با سلیقه آل محمد(ص) ساخته خواهد شد و شهیدان پایه گذاران اصلی این بنای عظیم هستند.

وی افزود: امروز در وضعیتی هستیم که قدرت های بزرگ، خودشان را با خواسته های ما هماهنگ کرده و ما روز به روز به پیروزی نهایی که آرزوی شهدا بود، نزدیک می شویم.

امام جمعه قزوین اذعان کرد: جانفشانی های شهدا در سایه رهبری امام راحل (ره) و پیروی از اهل بیت (ع) و قرآن باعث پیروزی های زیادی برای ما شده و مادران و همسران شهدا زحمت کشان اصلی این عرصه بوده اند.

برپایه این گزارش، در پایان این دیدار از تعدادی از مادران و همسران شهدا با اعطاء هدایایی تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha