سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
کد خبر: 340378
۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۶
حجت اسلامی والمسلمین علی اسلامی

حوزه / امام زمان(عج) نامه هایی به شیخ مفید نوشته و در بعضی از این نامه ها از شیخ با عنوان «الاخ الناصر» یاد کرده و این مسئله نشان دهنده مقام شامخ شیخ مفید و وارستگی ایشان بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی اسلامی، در مراسم گرامی داشت وفات شیخ مفید که در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد، با اشاره به اقدامات و دشمنی ها علیه تشیع،  گفت: در طول دهه های پس از انقلاب، تمام تلاش دشمن بر این بود تا ملت را از ولایت جدا کنند و وقتی نتیجه نگرفتند به سراغ سرچشمه ولایت فقیه رفتند، و لذا دشمنی های خود را با حضرت مهدی(عج) شروع کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، شکل گیری نیروهایی همچون طالبان، القاعده و داعش را عاملی برای مقابله با تفکر مهدویت ذکر کرد و گفت: دشمنان اسلام و تشیع بعد از آن که از طریق وهابیت نتوانستند به اهداف خود برسند، به توطئه های خود شکل جدیدی دادند و سلفی ها، سپاه صحابه، طالبان، جبهة النصره و داعش را به وجود آوردند تا با خدا و جریان امامت و ولایت حضرت مهدی (عج) بجنگند.

وی افزود: وهابیت ادعا می کند که ابن تیمیه در کتاب خود به نقل از طبری ذکر کرده که امام حسن عسکری (ع)  بعد از خودش فرزندی نداشته است و ادعای وجود مهدی دروغ است، در حالی که در منبع  این مطلب که کتاب طبری است چنین مطلبی نیامده و این ادعا دروغ محض است.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی با ذکر این نکته که تعداد کتاب های نوشته شده در مورد حضرت مهدی(عج) توسط اهل سنت بیشتر از شیعیان است، ابراز داشت: 200 نفر از علمای اهل سنت مثل ذهبی، ابن حجر و شعرانی می گویند  که امام مهدی(عج)  متولد شده و هست؛ کتاب های اهل سنت درباره حضرت مهدی (عج) بیشتر از کتاب های شیعیان است، پس نمی توانند منکر این قضیه شوند.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: اظهار انکار وجود حضرت مهدی (عج) از طرف این گروه ها به خاطر اهداف و اوامر ملوکانه استعمارگران است.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی ادامه داد: امام زمان(عج) نامه هایی به شیخ مفید نوشته و در بعضی از این نامه ها از شیخ با عنوان «الاخ الناصر» یاد کرده و این مسئله نشان دهنده مقام شیخ مفید و وارستگی ایشان بوده است.

امام جمعه تاکستان اظهار کرد: عبارت «الاخ الناصر» یعنی برادری که یار و یاور دین خداست و سرتاسر  این تعبیر تایید و  تضمین هدایت شیخ مفید بوده که درکار و درسش استوار، ثابت قدم، محکم و  راسخ بوده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: واقعا عجیب است که وقتی خبر فوت شیخ مفید پخش می شود، حضرت صاحب الزمان(عج) در  دو سطر یا دو بیت شعر این مضمون را القا می کنند که ای کاش خبر مرگ تو به ما آل محمد(ص) نمی رسید .

وی با اشاره به خدمات شیخ مفید به تشیع، گفت: وقتی خبر کربلا وآن همه خسارت از کربلا به شیعه رسید، مختار قیام کرد تا بخشی از خسارت را جبران کند و شیعیان بعد از قیام مختار، سالیان سال در قیام بودند، اما راه به جایی نبردند.

وی افزود: در جریان این قیام ها شیعه در احساس، حرکت و نهضت معرفی می شد و طوری به نظر می رسید که اصلا شیعه و مکتب تشیع برنامه مدونی برای تربیت نسل ها نداشت.

امام جمعه تاکستان ادامه داد: این قیام ها ادامه داشت تا به جریان قیام بنی العباس متصل شدند و بارزترین نتیجه ای هم که شیعه گرفت این بود که در دولت بنی عباس توانستند وارد بعضی کارهای اجرایی شوند.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی بیان کرد: یک دفعه بزرگانی مثل شیخ صدوق و شیخ مفید دیدند که شیعه در عواطف و احساس خلاصه شده است  اینجا بود که شیخ صدوق به این فکر افتاد که مبانی علم کلام را به شکل روان و سلیس ارائه دهد یعنی اگر کسی بخواهد شیعه را بررسی کند متنی داشته باشد و آن متن عقلانیت شیعه را نشان دهد .

امام جمعه تاکستان، شیخ مفید را ادامه دهنده راه شیخ صدوق معرفی کرد و گفت: شیخ صدوق عقلانیت شیعه را بعد از مدت ها زیادی زنده کرد و شیخ مفید هم نگذاشت راه شیخ صدوق قطع شود و در این جریان یقینا مورد تایید امام زمان (عج) هم بوده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: مناظره ها، آراء و کتاب های شیخ مفید زبان گویای تشیع بوده و شیخ مفید با کاری که در زمان خودش انجام داد خلا عقلانیت مکتب شیعه را پر کرد و این اعترافات افرادی مثل ابن حجر عسقلانی است.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی ادامه داد: این عالم وارسته و تیزهوش که مورد توجه ناحیه مقدسه هم بوده دارای سجایای زیادی بوده به طوریکه دامادش ابویعلی می گوید که شیخ کم می خوابید، در دل شب بلند می شد، به آیات قرآن می پرداخت و تالیف و تصنیف می کرد.

 وی افزود:کسی که صیقلی شده و صفای باطن پیدا کرده باشد و این که بفهمد الان چه وظیفه ای متوجه اوست و به آن وظیفه عمل کند الهامات الهی شامل او می شود.

امام جمعه تاکستان گفت: شیخ مفید علاوه بر تدوین کتاب با تربیت شاگردانی هم چون سید مرتضی، سید رضی و نجاشی و  ابن ادریس  خدمات زیادی به جامعه تشیع و حوزه های علمیه کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: شیخ مفید با مجموعه کارهای خود مباحثات فراوانی از جمله ولایت فقاهت و اهل بیت و ولی فقیه را کامل ترسیم و تثبیت کرد.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی بیان کرد: بعد از 250 سال و شهادت امام حسن عسکری(ع) آنچه یهود و نصاری را مایوس کرد ولایت صاحب العصر (ع) بعد از امام حسن عسکری است و دشمنان مشاهده کردند که جریان امامت تمام شدنی نیست و این جریان تا لقاء الحوض ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha