پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ |۲۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 30, 2024
شهید آوینی

حوزه/ کارشناس و صاحب نظر عرصه هنر و رسانه گفت: مهم ترین شاخصه فعالیت شهید آوینی ، تلاش در راستای ترویج تفکر انقلابی و اسلامی است.

حجت الاسلام غلامرضا یوسف زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، ضمن گرامیداشت بیستم فرودین، سالروز شهادت سید مرتضی آوینی که به نام روز هنر انقلاب اسلامی نامیده شده، اظهار داشت: شهید آوینی چه در عرصه تفکر و اندیشه و چه در عرصه هنر کوشید که با تفکر و بینش اسلامی خود در راستای خدمت به اهداف و آرمان های اسلام و انقلاب گام بردارد.

وی افزود: این شهید والامقام به خصوص در زمینه مستندسازی با اثر بسیار ماندگار و درخشان روایت فتح توانست به خوبی ارزش های الهی و انقلابی را به نسل جدید نشان داده و منتقل کند.

کارشناس مرکز پژوهش های اسلامی صدا و سیما همچنین خاطرنشان کرد: آنچه آوینی داشت و هنوز به نظر می رسد کسی نتوانسته جای خالی او را پر کند این است که به عنوان کسی که ریشه در تفکر اسلامی دارد ، به صورت مستقل قبل از هر چیز درباره سینما و هنر به تفکر و اندیشه پرداخت.

وی افزود: ما در حال حاضر کسانی که درباره هنر و سینما صحبت کنند کم نداریم؛ اما متاسفانه بسیاری از این افراد ریشه در تفکر غربی دارند و به مثابه یک مترجم عمل می کنند و حال آن که ما نیازمند متفکرانی بهره مند از اندیشه انقلابی و اسلامی هستیم.

این منتقد فعال عرصه رسانه همچنین بیان داشت: متاسفانه نوع فضای فکری حاکم بر هنر و به خصوص دانشگاه های ما بر اساس تفکر غربی است و لذا آثار و محصولات غربی ترجمه شده و استاد و شاگرد همان را در دستور کار خود قرار می دهد.

وی شهید آوینی را شاخصی در زمینه تفکر و هنر انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: البته این طور نیست که هر چه او گفته کاملاً درست است بلکه مهم آن است که ما شیوه کار و تلاش او را الگوی خود قرار دهیم نه این که صرفاً بخواهیم حرف های شهید آوینی را تکرار کنیم.

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha