جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام عبدالکریم سلطانی زرگان اهواز

حوزه/ جوانان باید با شناخت کامل از حوزه وارد مسیر طلبگی شوند، چرا که عدم آگاهی از مسیر پیش رو، آنها را با مشکل ایجاد کرده و سبب نقصان در کار و زندگی طلبگی او می شود.

حجت الاسلام عبدالکریم سلطانی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به نحوه جذب داوطلبین ورود به حوزه علمیه، گفت: مدرسه علمیه امام المهدی زرگان با برگزاری جلساتی در مدارس آموزش و پرورش، اقدام به شناسایی و جذب جوانان مستعد ورود به حوزه کرده است.

وی، یکی دیگر از روش های جذب دانش پژوهان به حوزه را استفاده از ظرفیت ائمه جماعات مساجد و فعالیت های فرهنگي،تبلیغی عنوان کرد و افزود: پس از فعالیت های تبلیغی که مبلغان در مدارس انجام دادند، اردویی تفریحی را برای دانش آموزان برگزار کردیم تا نحوه گزینش و انتخاب دانش آموزان نخبه و مستعد راحت تر باشد.

مدیر مدرسه علمیه امام المهدی(عج) زرگان با بیان اینکه فردي در مسیر طلبگی موفق تر است که نیتی خالص و هدفی درست داشته باشد، تصریح کرد: جوانان باید با شناخت کامل از حوزه وارد مسیر طلبگی شوند؛ چراکه عدم آگاهی از مسیر پیش رو، آنها را با مشکل ایجاد کرده و سبب نقصان در کار و زندگی طلبگی جوانان می شود.

حجت الاسلام سلطانی، پیش نیاز ورود به دستگاه حوزه را خودسازی و داشتن نیت خالص عنوان کرد و گفت: نیت و هدف جوانان، مهمترین پیش نیاز ورود به حوزه بوده و باید با شناخت کامل از این دستگاه اعتقادشان را نسبت به اهل بیت(ع) و حضرت ولی عصر(عج) محکم کنند و در مقابل مشکلات و سختی ها استقامت داشته باشند.

وی، دارا بودن استعداد و توانایی در اثر بخشی تبلیغ را یکی دیگر از پیش نیازهای ورود به حوزه دانست و در ادامه افزود: به همه نوجوانان و جوانان توصیه می کنم که با روحانیون اهل فن و آن دسته از افرادی که سابقه طولانی تری در حوزه دارند مشورت کرده و با بینشی کلی و دیدی جامع وارد فضای حوزه شوند.

مدیر مدرسه علمیه امام المهدی(عج) زرگان، به برخی از راه های موفقیت در حوزه اشاره کرد و اذعان داشت: تحصیل خوب، تهذیب و بهره مندی از سلامت جسمانی برخی از راه های موفقیت در حوزه است، به طوری که وقتی طلاب بینش و شناختی کافی برای ورود به این مسیر پیدا کرده و  تصمیمشان را برای خدمت به امام زمان قاطع کردند باید راه خود را با تحصیل دقيق و مجدانه پیگیری کنند.

حجت الاسلام سلطانی، رعایت ذی طلبگی را یکی از بهترین راه های موفقیت در حوزه بیان کرد و اظهار داشت: پرهیز از لهويات و برخی از مسائل که ممکن است سر راه طلبه بیاید، بزرگترین آفات زندگی طلبگی است که باید با توجه به روایات و آیات قرآنی و ارتباط با دعا و اهل بیت(ع) رذائل اخلاقی را از خود دور کند.

وی در پایان سخنان خود، ورزش و توجه به سلامت جسمانی را دیگر راه موفقیت در مسیر طلبگی عنوان کرد و گفت: داشتن جسمی سالم با استفاده از ورزش سبب موفقیت علمی طلبه شده و علاوه بر آن نیز موجبات نشاط و طراوت فکری و روحی جوانان را به ارمغان می آورد که این مهم باید مورد توجه همه حوزویان قرار گیرد.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha