سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
مهدی افضلی - اهواز

حوزه/ در حال حاضر طلابی از 11 استان کشور از جمله تهران، قم، مشهد، لرستان، فارس، چهار محال و بختیاری و مرکزی، در مدرسه مجازی فقه جعفری مشغول به تحصیل هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت الاسلام مهدی افضلی، امروز در گردهمایی طلاب مدرسه علمیه مجازی فقه جعفری اهواز، با بیان این که تأسیس مدرسه مجازی با توجه به نیازهای روز جامعه صورت گرفته است، اظهار داشت: مدرسه مجازی فقه جعفری توانسته نیاز بسیاری از طلاب و روحانیان فاضلی را که توانایی شرکت در درس خارج را ندارند برطرف کند.

وی با اشاره به سابقه دو ساله مدرسه مجازی فقه جعفری، ادامه داد: این مدرسه علمیه 225 طلبه ثبت نام شده دارد که تعداد 133 نفر از این تعداد به صورت فعال در حال فراگیری علوم دینی هستند.

مدیر مدرسه مجازی فقه جعفری به استقبال طلابی از سراسر کشور از این مدرسه اشاره کرد و افزود: بدون هیچ گونه تبلیغاتی، در حال حاضر از 11 استان کشور از جمله تهران، قم، مشهد، لرستان، فارس، چهار محال و بختیاری و مرکزی طلابی مشغول به تحصیل در مدرسه مجازی فقه جعفری هستند.

وی با بیان این که در حال حاضر متن و صوت دروس در سایت مدرسه فقه جعفری بصورت روزانه قرار می گیرد، گفت: انجام حضور و غیاب بصورت آنلاین، برگزاری امتحانات بصورت حضوری و مجازی، برپایی کلاس های مشاوره تخصصی و ... از فعالیت های مدرسه است.

حجت الاسلام افضلی به برپایی کلاس های مشاوره تخصصی درس خارج مدرسه مجازی فقه جعفری اشاره کرد و افزود: این کلاس ها در شهرهای اهواز و آبادان با حضور اساتید برجسته حوزه علمیه برگزار می شود که در سال تحصیلی جدید بنا داریم کلاس ها را در شهرهای شوش و شوشتر نیز برگزار کنیم.

مدیر مدرسه مجازی فقه جعفری با بیان این که تعدادی از طلاب این مدرسه در حال حاضر در سمت امام جمعه فعالیت می کنند، گفت: نخستین نشریه علمی مدرسه مجازی فقه جعفری بصورت مکتوب و همچنین در فضای مجازی منتشر شده است.

وی در پایان سخنان خود بر لزوم تقویت امر تحقیق و پژوهش در میان طلاب مدرسه مجازی فقه جعفری تأکید کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha