چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مهدی افضلی - اهواز

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه مجازی فقه جعفری اهواز گفت: طلاب اکثر شهرهای خوزستان و ۲۰ استان کشور در این مدرسه مشغول به تحصیل درس خارج هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام محمد افضلی، در سومین گردهمایی طلاب مدرسه علمیه مجازی فقه جعفری که امروز در حسینیه بقیه‌الله اهواز برگزار شد، اظهار داشت: این مدرسه با هدف الهی ارائه خدمات علمی و تخصصی به طلاب شهرستانی استان خوزستان و با رویکرد ایجاد انگیزه علمی و پژوهشی در طلابی که به دلیل دور بودن از مراکز علمی و پژوهشی، از ادامه تحصیل باز می‌ماندند کار خود را آغاز کرد.

وی ادامه داد: مدرسه علمیه مجازی فقه جعفری در سال اول تأسیس با 40 طلبه برادر شروع کرد و پس از مدتی خواهران طلبه با امضای طوماری درخواست حضور در مدرسه را داشتند که زمینه حضور طلاب خواهری که سطح 3 را گذرانده بودند نیز فراهم شد.

حجت الاسلام افضلی در ادامه به ارائه گزارشی از فعالیت‌های مدرسه مجازی پرداخت و گفت: هرروز استقبال از مدرسه مجازی فقه جعفری و نیز فعالیت‌های تحقیقی و پژوهشی طلاب مدرسه رو به افزایش است.

مدیر مدرسه علمیه مجازی فقه جعفری افزود: ازآنجا که درس خارج بالاترین سطح در حوزه علمیه است، بنابراین پژوهش رکن اساسی آن می‌باشد و به همین دلیل نیز از طلاب درس خارج انتظار می‌رود که در هر ترم ارائه مقاله و تحقیق داشته باشند.

راه‌اندازی اولین پژوهشگاه علمی تخصصی حوزوی در خوزستان

وی با اشاره به سفر معاون پژوهش حوزه های علمیه کشور به استان خوزستان، گفت: تعداد مقالات طلاب مدرسه مجازی که بالغ‌بر 120 مقاله در سال گذشته بود، باعث خرسندی حجت‌الاسلام‌والمسلمین عماد شد و با دیدن تنها نشریه علمی و تخصصی حوزوی در استان خوزستان که حاصل همین مقالات بود، مصوب کردند پژوهشگاه علمی تخصصی حوزوی با محوریت فقه، اصول و کلام در خوزستان راه‌اندازی شود و این در حالی است که خارج از قم هیچ پژوهشگاه حوزوی فعالیت ندارد.

حجت‌الاسلام افضلی در ادامه گفت: در سال تحصیلی 94-95 فقط از استان خوزستان 120 طلبه نام‌نویسی کرده‌اند، 95درصد ثبت نامی‌های امسال طلاب برادر و 5درصد خواهران هستند و 30درصد کل طلاب در این سال از استان‌های دیگر کشور می‌باشند.

مدیر مدرسه علمیه مجازی فقه جعفری اضافه کرد: امروز طلاب از اکثر شهرهای خوزستان و 20 استان کشور در این مدرسه مشغول تحصیل درس خارج هستند.

وی در پایان عنوان کرد: به ‌واسطه تجربیاتی که در مدرسه مجازی فقه جعفری در عرصه پژوهش و ارائه مقاله کسب شد امسال استان خوزستان در جشنواره کشوری علامه حلی صاحب رتبه شد و طبق آخرین آمار تاکنون 580 مقاله از سوی طلاب برادر و خواهر خوزستان به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است، لذا می‌توان گفت ما جایگاه خوبی در ارائه مقاله و تولید علم کشور را به دست آورده‌ایم.

خاطرنشان می‌شود، در این گردهمایی از اولین شماره نشریه علمی تخصصی مدرسه مجازی فقه جعفری با حضور آیت‌الله موسوی جزایری نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان رونمایی شد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha