شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
جزایری عرب

حوزه/ آیت الله موسوی جزایری گفت: مردم عشایر خوزستان همواره نشان دهنده روحیه ولایت مداری آنان است که این روحیه باید در نسل جوان نهادینه گردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، امروز در کنگره بین المللی جهاد عشایر، با بیان این که عشایر عرب خوزستان نقش ویژه و بزرگی در دفاع از اسلام و کشور داشته اند، اظهار داشت: مردم عشایر خوزستان در چندین برهه تاریخی نقش ویژه خود را در پاسداشت مقام رهبری و ولایت فقیه نشان دادند.

امام جمعه اهواز، با اشاره به نقش مردم عشایر عرب خوزستان در گسترش مبانی مذهب تشیع، تصریح کرد: این نقش عشایر خوزستان تا جایی ادامه یافت که خوزستان را به عنوان دروازه ورود تشیع به ایران لقب داد و به همین علت بیان کرده‌اند که ایران مدیون خوزستان است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، به مقاومت عشایر در مقابل استعمار انگلیس اشاره کرد و گفت: مردم عشایر عرب خوزستان با حرکت جهادی و مقاومت در مقابل متجاوزان انگلیسی، عزت و استقلال خویش را به دست آورده و این جهاد تا زمان براندازی حکومت پهلوی ادامه یافت.

آیت الله موسوی جزایری، با اشاره به دلاورمردی های مردم خوزستان در دوران هشت سال دفاع مقدس، گفت: نقش مردم عشایر خوزستان در هشت سال دفاع مقدس تا جایی بود که امام خمینی(ره) در خصوص این مهم بیان کردند که «خوزستان دین خود را به اسلام ادا کرد».

نماینده ولی فقیه در خوزستان، در پایان سخنان خود، با بیان این که روحیه ولایت مداری خوزستان باید توسط فعالان فرهنگی و روحانیت در نسل جوان جامعه نهادینه گردد، اظهار داشت: دلاوری مردم عشایر خوزستان همواره نشان دهنده روحیه ولایت مداری آنان است که این روحیه باید در نسل جوان نهادینه گردد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha